Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Čtyři z deseti prodávajících při slevách chybovali, zjistila ČOI

Slevy, výprodeje. Ilustrační fotografie
Slevy, výprodeje. Ilustrační fotografie
Foto: Adam Mráček / INCORP images

Někteří obchodníci při slevových akcích chybují a neposkytují spotřebitelům informace, které jim zákony od začátku letošního roku ukládají. Česká obchodní inspekce (ČOI) v prvním pololetí udělala 1142 kontrol, ve 40 procentech případů zjistila porušení zákona o ochraně spotřebitele. Prodávající chybovali především při výpočtech slev. Inspekce kvůli tomu vyměřila 39 pokut a vybrala 563.500 korun. Dnes o tom informovala v tiskové zprávě.

"Při kontrolách se převážně prokázaly nesprávné výpočty slev. Dále inspektoři zjistili případy, kdy deklarovaná sleva z ceny výrobku neobsahovala informaci o nejnižší ceně, za kterou jej prodávající nabízel a prodával v době 30 dnů před poskytnutím slevy. ČOI také zaznamenává od nabytí účinnosti novely zákona vyšší množství spotřebitelských dotazů a podnětů týkajících se uvádění nesprávných informací o slevách," řekl ředitel ČOI Jan Štěpánek.

Od letošního 6. ledna je účinná novela zákona o ochraně spotřebitele. Reaguje na některé marketingové praktiky prodávajících, které mohly ve spotřebiteli vyvolávat mylný dojem o slevách. Typickým příkladem bylo krátkodobé navýšení ceny, z které byla následně vypočítána sleva. V některých případech pak konečná cena zboží po poskytnutí slevy mohla být i vyšší, než cena zboží před jejím krátkodobým navýšením. Podle novely musí prodávající spotřebitele informovat o nejnižší ceně, za kterou výrobek prodával 30 dnů před poskytnutím slevy. Netýká se to zboží s krátkou dobou spotřeby a zboží, které podléhá rychlé zkáze.

Témata:  ČOI Výprodeje, slevy

Související

Aktuálně se děje

20. listopadu 2024 11:28

20. listopadu 2024 11:08

15. listopadu 2024 9:34

Západ se k Číně staví pragmatičtěji než Česko, které to může ekonomicky dále oslabit

Zdroje současného mdlého výkonu české ekonomiky nelze hledat pouze za hranicemi. Byť úpadek německého průmyslu, energetická krize či válka na Ukrajině rozhodně svůj původ za hranicemi mají a českou ekonomiku přímo či zprostředkovaně poškozují. Češi si ale škodí i sami. Třeba tím, že s oblibou bývají papežštější než papež a že se neméně rádi vydávají ode zdi ke zdi.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy