Téměř čtyři pětiny internetových obchodů, které v letošním druhém čtvrtletí zkontrolovala Česká obchodní inspekce (ČOI), porušily zákon. Pochybení se nejčastěji týkala práv spotřebitelů a především toho, že provozovatelé e-shopů neposkytli zákazníkům informace ohledně reklamace a mimosoudního řešení spotřebitelských sporů.
Inspekce o tom dnes informovala v tiskové zprávě, kde současně připomněla, že vzhledem k epidemii nemoci covid-19 zájem o nákupy přes internet vzrostl. Za zjištěné nedostatky ČOI uložila firmám ve sledovaném období 452 pokut za 2,64 milionu korun.
"Výsledky kontrol potvrdily, že v oblasti internetového prodeje dochází stále k vysokému počtu porušování práv spotřebitelů," uvedl ředitel ČOI Mojmír Bezecný.
Inspektoři od dubna do konce června provedli u tuzemských provozovatelů e-shopů 371 kontrol a chyby zjistila ve 287 případech. Vedle porušení zákona o ochraně spotřebitele kvůli chybějícím informacím o reklamaci a subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů bylo častým zjištěným inspektorů to, že se někteří prodávající dopouštějí nekalých obchodních praktik, když poskytovali nepravdivé nebo jen některé informace důležité pro rozhodnutí zákazníka o koupi.
V dalších případech pak ČOI prokázala porušení ostatních právních předpisů nebo porušení evropského nařízení o názvech textilních vláken a souvisejícím označování materiálového složení textilních výrobků.
Související
23. července 2024 12:59
9. května 2024 10:25
11. srpna 2023 16:35
4. února 2022 12:45
29. října 2021 11:29
10. září 2021 10:25