Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Prodejci lákají na slevy. Dostanou pokuty za 14 milionů

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Adam Mráček / INCORP images

Česká obchodní inspekce (ČOI) uložila ve 3. čtvrtletí prodejcům 418 pokut v celkové výši 13,7 milionu korun. Inspekce zjistila pochybení ve 47 procentech kontrol slevových akcí. To je téměř o šest procent více než za stejné období v roce 2017. Celkem provedla 1006 kontrol. ČOI to uvedla v tiskové zprávě.

"Někteří obchodníci nadále klamou spotřebitele tím, že neuvádí deklarované avizované slevy nebo akční ceny nesprávně účtují. ČOI doporučuje spotřebitelům kontrolovat si zboží nabízené v akci, zda je cena po slevě také správně naúčtována u pokladny a případné nesrovnalosti ihned řešili," uvedl ředitel České obchodní inspekce Mojmír Bezecný.

Ve 175 případech prodávající neinformoval spotřebitele v souladu s cenovými předpisy o ceně prodávaných výrobků - často šlo o případy, kdy ceny byly uváděny před slevou, nikoli po slevě. Ve 160 případech prodávající nedodržel poctivost prodeje výrobků a služeb.

"Inspektoři ČOI se dokonce setkali s tím, že v některých provozovnách byla deklarována taková výše slev, která není uplatněna u žádného druhu zboží. Například stojan s oděvy, kde je uvedena výše slevy až 70 procent. Na stojanu jsou však oděvy zlevněné maximálně o 30 procent," dodal mluvčí inspekce Jiří Fröhlich.

Témata:  ČOI pokuty slevy obchody

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 19:38

Neberte si hypotéky. Brzo dostanete dotaci. Alespoň za to už bojují lobbisté

Komentář Vladimíra Pikory: Dnešní doba je plná nálepkování. Na každého se něco najde. Kdekdo je např. populista, ačkoli argumenty pro takové označení jsou obvykle na vodě. Podle mě je nálepkování falešné. Mnohdy je jen politicky motivované. Skutečný populismus je jinde. Příkladem klasického populismu, který se za populismus překvapivě neoznačuje, je návrh některých výrobců stavebního materiálu, developerů, a dokonce i bank na dotace hypoték.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy