Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Tesco se stáhlo z Číny, prodalo podíl v partnerské firmě

Tesco
Tesco
Foto: Evgeny Petrov, EuroZprávy.cz

Největší britský maloobchodní řetězec Tesco dokončil stahování z Číny. Za 275 milionů liber (8,3 miliardy Kč) prodal dvacetiprocentní podíl ve firmě vlastněné s čínským partnerem China Resources Holdings (CRH). Firma to uvedla ve svém dnešním sdělení a dodala, že krok jí umožní soustředit se na její hlavní podnikání.

Tesco vstoupilo na čínský trh v roce 2004, ale mělo problém se na něm prosadit. Uzavřelo proto v roce 2014 partnerství s CRH. Společný podnik tehdy spojil 131 čínských prodejen Teska s více než 3000 obchody CRE.

Tesco se už stáhlo z Japonska, ze Spojených států a z Jižní Koreje. Nyní firma přezkoumává své zbylé aktivity v Asii, což by podle agentury Reuters mohlo vyústit v odchod z Thajska a z Malajsie.

Tesco by pak kromě Británie zůstalo přítomno jen v Irsku a ve střední Evropě - v České republice, Maďarsku, Polsku a na Slovensku. Odchod z Asie by mohl být jedním z posledních skutků šéfa firmy Davea Lewise, který v čele společnosti stojí od roku 2014. V říjnu jej nahradí Ken Murphy.

Na český trh Tesco vstoupilo v roce 1996. V účetním roce 2018/2019, který skončil 28. února 2019, zde firma meziročně téměř zdvojnásobila zisk na 2,53 miliardy korun. Tržby řetězce mírně klesly, a to o dvě procenta na zhruba 44,56 miliardy.

Témata:  Tesco Čína

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.