Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Tesco zruší v Británii 4500 pracovních míst

Tesco
Tesco
Foto: Evgeny Petrov, EuroZprávy.cz

Největší britská maloobchodní společnost Tesco hodlá zrušit kolem 4500 pracovních míst v rámci restrukturalizace sítě svých prodejen Metro.

Společnost oznámila, že mění způsob skladování zásob, kdy zvyšuje podíl výrobků, které jdou od dodavatele přímo do regálů v prodejnách a nebudou uskladněny v jiných prostorách supermarketu. Škrty společnosti mají zasáhnout i řady managementu, napsala agentura Reuters.

Tesco má v Británii více než 300.000 zaměstnanců a přes 3400 obchodů. Je tak největším soukromým zaměstnavatelem v zemi. Jeho podnikání v zemi však ohrožují rychle rostoucí německé diskonty Aldi a Lidl. Loni firma spustila nový diskontní řetězec Jack's, aby tak odvrátila odliv kupujících k levnějším konkurentům.

Celosvětově má Tesco 440.000 zaměstnanců a 6800 obchodů. Od roku 1996 působí firma také v České republice a má zde zhruba 200 prodejen.

Témata:  Tesco Velká Británie

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 11:48

Zlato láme rekordy: Nejistota ve světě žene investory k nejstarší jistotě lidstva

Král drahých kovů si pověst „bezpečného přístavu“ na finančních trzích obhajuje s velkým přehledem. Od začátku roku 2025 jeho cena vzrostla o více než 50 % a poprvé v historii překonala hranici 4 000 USD za trojskou unci – a to dokonce během vládního shutdownu v USA. Takto prudký růst však otevírá otázku, zda zlato zvládne udržet tempo a zamíří až k hranici 5 000 USD, nebo přijde ochlazení. Podrobnější pohled na situaci nabízí Olívia Lacenová, analytička Wonderinterest Trading Ltd., ve své aktuální analýze.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.