Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Německý automobilový průmysl se potýká s vážným problémem

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Automobilový průmysl, který je pro německou ekonomiku zásadní, čelí stále většímu tlaku a přesouvá své aktivity do zahraničí. Podle oborového sdružení VDA je nutné okamžitě přijmout opatření ke zlepšení ekonomických podmínek v zemi.

Automobilový průmysl v Německu čelí ohrožení kvůli vysokým cenám energií a nadměrné byrokracii. Předsedkyně Svazu automobilového průmyslu (VDA) Hildegard Müllerová v sobotním listu New Osnabrücker Zeitung varovala, že pracovní místa lze udržet pouze při snížení nákladů na energie, zajištění surovin a omezení byrokracie. Müllerová kritizuje EU za nové byrokratické překážky a vyzývá spolkovou vládu k aktivnějšímu jednání s Bruselem o energetických partnerstvích a obchodních dohodách.

Müllerová upozorňuje, že současné ekonomické podmínky vedou k plíživé deindustrializaci, protože Německo nedokáže konkurovat výrobním nákladům. Zdůrazňuje, že problém není v kvalitě výroby aut, ale v nevyhovujících rámcových podmínkách, které je třeba změnit, aby se průmysl udržel v Německu.

Prezident VDA vyzval ke zrušení cel EU na čínské elektromobily a zdůraznil, že cla nejsou správným prostředkem k ochraně odvětví. Upozornil, že protiopatření a protekcionismus by nejvíce zasáhly Německo jako exportní zemi, protože němečtí výrobci prodávají v Číně mnohem více vozidel než čínské značky v Německu. Současné obavy ze záplavy elektromobilů z Dálného východu považuje za přehnané a vyzývá k intenzivnějším rozhovorům mezi Evropskou komisí a Pekingem.

Müller také zdůraznil nutnost rychlého rozšíření dobíjecí infrastruktury pro podporu trhu s elektromobily. Zdůraznil, že klíčem k rozběhnutí e-mobility jsou nabíjecí stanice a sítě, přičemž ve více než třetině obcí stále chybí veřejná dobíjecí stanice a tři čtvrtiny obcí nemají rychlonabíjecí stanici. Také poukázal na potřebu standardizace a zjednodušení platebního systému pro nabíjení na všech stanicích.

Témata:  Německo automobilový průmysl elektromobily

Související

Aktuálně se děje

10. října 2025 12:10

Levná ojetina může skrývat minulost taxíku. Takhle ji poznáte

Koupí ojetého auta můžete hodně ušetřit, ale kupující by měl vědět, co vlastně kupuje. Některá ojetá vozidla můžou být vysloužilé taxíky, policejní vozy nebo auta z půjčoven. Tato auta jsou typicky opotřebovanější a mají nižší hodnotu. 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Andrej Babiš

Komentář

Rozpočet přežije i Babišovy sliby. Německo by na tom bylo hůř o pětinu

Pokud by Babišova vláda naplnila všechny své sliby během prvního roku vládnutí, z výpočtu Národní rozpočtové rady plyne, že se český schodek veřejných financí stále vyjde pod 3 % HDP; německá vláda by v takovém případě měla o 20 % vyšší deficit než ta česká, rakouská o 38 %, a polská dokonce o 124 %. Ani inflace by neměla být v ČR problémem.