Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Německý automobilový průmysl se potýká s vážným problémem

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Automobilový průmysl, který je pro německou ekonomiku zásadní, čelí stále většímu tlaku a přesouvá své aktivity do zahraničí. Podle oborového sdružení VDA je nutné okamžitě přijmout opatření ke zlepšení ekonomických podmínek v zemi.

Automobilový průmysl v Německu čelí ohrožení kvůli vysokým cenám energií a nadměrné byrokracii. Předsedkyně Svazu automobilového průmyslu (VDA) Hildegard Müllerová v sobotním listu New Osnabrücker Zeitung varovala, že pracovní místa lze udržet pouze při snížení nákladů na energie, zajištění surovin a omezení byrokracie. Müllerová kritizuje EU za nové byrokratické překážky a vyzývá spolkovou vládu k aktivnějšímu jednání s Bruselem o energetických partnerstvích a obchodních dohodách.

Müllerová upozorňuje, že současné ekonomické podmínky vedou k plíživé deindustrializaci, protože Německo nedokáže konkurovat výrobním nákladům. Zdůrazňuje, že problém není v kvalitě výroby aut, ale v nevyhovujících rámcových podmínkách, které je třeba změnit, aby se průmysl udržel v Německu.

Prezident VDA vyzval ke zrušení cel EU na čínské elektromobily a zdůraznil, že cla nejsou správným prostředkem k ochraně odvětví. Upozornil, že protiopatření a protekcionismus by nejvíce zasáhly Německo jako exportní zemi, protože němečtí výrobci prodávají v Číně mnohem více vozidel než čínské značky v Německu. Současné obavy ze záplavy elektromobilů z Dálného východu považuje za přehnané a vyzývá k intenzivnějším rozhovorům mezi Evropskou komisí a Pekingem.

Müller také zdůraznil nutnost rychlého rozšíření dobíjecí infrastruktury pro podporu trhu s elektromobily. Zdůraznil, že klíčem k rozběhnutí e-mobility jsou nabíjecí stanice a sítě, přičemž ve více než třetině obcí stále chybí veřejná dobíjecí stanice a tři čtvrtiny obcí nemají rychlonabíjecí stanici. Také poukázal na potřebu standardizace a zjednodušení platebního systému pro nabíjení na všech stanicích.

Témata:  Německo automobilový průmysl elektromobily

Související

Aktuálně se děje

12. září 2024 11:31

Nejčastější problémy s donáškovými službami: Co vám může zkomplikovat doručení

Se zvyšováním pohodlnosti života bezesporu souvisí i možnost objednávání jídla online. Již dlouhou dobu fungují dovážky například od pizzerií, avšak v posledních letech roste trend nákupu jakéhokoliv jídla. Největší boom tyto služby zažily v době covidu, avšak jejich obliba neustále roste a je prakticky nemožné ve větším městě nepotkat kurýra. Ti poskytují donášku jídla nejen automobily a na kole, ale také na skútrech, koloběžkách a jiných prostředcích. S jakými problémy se spotřebitelé nejčastěji setkávají? A jak je mohou řešit?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Poslanecká sněmovna Parlamentu ČR

Komentář

Vyrovnané české rozpočty už v příštím roce? Jde to. Vláda ale výrazně snižuje reálné výdaje na vědu, výzkum a inovace

Od poslední minuty letošního srpna je oficiálně známa výše schodku státního rozpočtu navrhovaná pro příští rok – 230 miliard korun. Pokud by se toto číslo skutečně naplnilo, Fialova vláda za čtyři roky svého vládnutí vytvoří nominálně o zhruba o 320 miliard vyšší dluh než předchozí kabinet Babišův. Přesto by mohla už v příštím roce veřejné rozpočty dokonce vyrovnat, pokud by chtěla.