Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Prodejce letenek Kiwi poskytne za zrušené lety kredity na dva roky

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Prodejce letenek, společnost Kiwi.com, vyčlení 60 milionů korun z vlastních zdrojů, aby po mnoha měsících čekání vrátila svým zákazníkům peníze za lety zrušené kvůli pandemii covidu-19. Lidé však nedostanou peníze přímo, ale jako kredit na nákup libovolné letenky s platností na dva roky. Firma, jež sídlí v Brně, to uvedla v tiskové zprávě. Podle jejího ředitele Olivera Dlouhého se k tomuto kroku firma rozhodla proto, že se zlepšuje situace na trhu. Zároveň uvedl, že od některých aerolinií nebude možné již peníze získat zpět.

„Dopady pandemie na cestovní průmysl a naše zákazníky hluboce zasáhly Kiwi.com i mě. Tok refundací od aerolinek byl naprostým chaosem a ačkoliv může být těžké zvenku porozumět situaci, ve které jsme se přes značné komplikace snažili tyto refundace vymoci, dělali jsme a stále děláme vše, co je v našich silách, abychom dostali zpět k zákazníkům, co jim náleží. Ne vždy je to ale možné,“ řekl Dlouhý.

Podle dat, které má firma k dispozici, důvěra v cestování stoupá a zákazníci se vracejí. Na vrcholu pandemie bylo zrušeno 97 procent letů, loni v létě 32 procent a letos v létě čtyři procenta.

Loni v prosinci také firma čerpala půjčku zhruba 1,2 miliardy korun krytou programem Covid plus garantovanou státní úvěrovou pojišťovnou EGAP. Proti tomu vystoupila konkurence, které se nelíbilo, že půjčku získává firma většinově vlastněná americkým fondem General Atlantic.

Společnost založili v roce 2012 Oliver Dlouhý a Jozefe Képesi. Přeprodávala letenky různých, i nespolupracujících aerolinií. V současnosti kombinuje lety a pozemní přepravu více než 800 přepravců. Na Kiwi.com se denně odehraje přes 100 milionů vyhledávání. Firma celosvětově zaměstnává 2000 lidí.

Témata:  Cestování letectví letiště

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 19:38

Neberte si hypotéky. Brzo dostanete dotaci. Alespoň za to už bojují lobbisté

Komentář Vladimíra Pikory: Dnešní doba je plná nálepkování. Na každého se něco najde. Kdekdo je např. populista, ačkoli argumenty pro takové označení jsou obvykle na vodě. Podle mě je nálepkování falešné. Mnohdy je jen politicky motivované. Skutečný populismus je jinde. Příkladem klasického populismu, který se za populismus překvapivě neoznačuje, je návrh některých výrobců stavebního materiálu, developerů, a dokonce i bank na dotace hypoték.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Kdo investuje v Česku do kryptoměn?

Podle výzkumu globální platformy pro sběr dat statista.com uvedlo v roce 2022 vlastnictví některé digitální měny 13 % Čechů. V roce 2021, kdy nejznámější kryptoměna bitcoin dosahovala jedněch ze svých nejvýznamnějších maxim, činil podíl kryptoměnových investorů dokonce 15 %. Data také ukazují, že majitelé kryptoměn v Česku se zajímají o technologie a mají zájem na řešení inflace nebo nedostupného bydlení.