Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Novozélandské aerolinky žádají cestující, aby se před letem zvážili

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Novozélandská národní letecká společnost bude měsíc vážit cestující, než nastoupí na palubu mezinárodního letu. Air New Zealand chce během průzkumu zvážit 10.000 cestujících, aby piloti před startem lépe znali hmotnost a vyvážení letadla, informovala dnes agentura AP.

Čísla na váze ovšem nikdo neuvidí. Aerolinky slibují, že nikde nebude žádný viditelný displej a údaje o hmotnosti budou anonymní dokonce i pro zaměstnance letecké společnosti.

"Vážíme všechno, co je v letadle - od nákladu přes jídlo na palubě až po zavazadla v zavazadlovém prostoru," uvedl v prohlášení Alastair James, specialista na zlepšení kontroly nákladu u letecké společnosti. "Pro zákazníky, posádku a kabinová zavazadla používáme průměrnou hmotnost, kterou získáváme z tohoto průzkumu."

Údaje vyžaduje Úřad pro civilní letectví. Podle jeho pravidel mají letecké společnosti různé možnosti, jak hmotnost cestujících odhadnout. Jednou z možností je pravidelně provádět průzkumy, jako to dělá Air New Zealand. Další možností je přijmout standardní hmotnost stanovenou úřadem.

V současné době je úřadem stanovená hmotnost pro osoby starší 13 let 86 kilogramů, což zahrnuje i příruční zavazadla. Úřad naposledy změnil průměrnou hmotnost cestujících v roce 2004, kdy ji zvýšil ze 77 kilogramů.

Zdravotní statistiky ukazují, že Novozélanďané jsou stále těžší. Podle posledního národního zdravotního průzkumu je míra obezity dospělých 34 procent, zatímco o rok dříve to bylo 31 procent. Míra obezity u dětí se zvýšila na 13 procent z deseti procent o rok dříve.

Letecká společnost uvedla, že průzkum začal tento týden a potrvá do druhého července.

Témata:  letectví Cestování

Související

Aktuálně se děje

2. října 2025 17:10

Podvodníci cíleně lákají na doplňky stravy: Jak se bránit

S příchodem podzimu roste zájem o posílení imunity a s ním i prodej vitamínů a nejrůznějších doplňků stravy. V této době se také zvyšuje aktivita internetových podvodníků, kteří se snaží vydělat na obavách spotřebitelů o zdraví. Podvodníci často využívají zdánlivě atraktivní nabídky na sociálních sítích, v reklamách či na neznámých internetových stránkách. Jak poznat podvod a co dělat, pokud vám podezřelý produkt dorazí domů?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy