Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Chystáte se letos ven? S dlouhodobým cestovkem výrazně ušetříte

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Kdo vyrazí do zahraničí alespoň dvakrát do roka, ať jako turista nebo třeba pracovně, tomu se vyplatí mít celoroční cestovní pojištění. To je přitom výrazně levnější i oproti jednorázovému pojištění delšího pobytu.

Průměrná cena cestovního pojištění po Evropě sjednaného přes srovnávač Top-Pojištění.cz, „sesterský“ portál Ušetřeno.cz, za uplynulý rok činila přibližně 680 korun. Ceny celoročního cestovka (někdy též nazývané pojištění opakovaných pobytu) se přitom pohybují kolem 1500 korun, lze je však získat i za výrazně méně. Například SV pojišťovna nabízí exkluzivně klientům Ušetřeno.cz celoroční cestovní pojištění za pouhých 1008 korun, a to pro cesty po Evropě s limitem na léčebné výlohy ve výši 4 miliony korun.

Celoroční cestovní pojištění se tedy vyplatí každému, kdo se letos chystá přinejmenším dvakrát vyrazit za hranice, ať už v zimě do Alp a na letní dovolenou, nebo třeba na zápasy ME ve fotbale. Výhodnější je ale také pro delší pobývání v cizině, například z pracovních nebo studijních důvodů. Platnost dlouhodobého cestovního pojištění totiž bývá omezena na nejméně 30, ale často až 90 dní nepřetržitého pobytu v cizině. Přičemž jednorázové cestovko s platností po dobu tří měsíců stojí několik tisíc korun, tedy násobně více než pojištění celoroční. To si navíc stačí sjednat jen jednou za rok, a dál se o pojištění na cesty netřeba starat.

„Stejně jako krátkodobé cestovní pojištění, pokryje i to roční všechny výdaje spojené s akutním ošetřením v zahraničí nebo zahrnuje asistenční služby. A také si k němu lze sjednat například připojištění rizikových sportů nebo zavazadel, pojištění storno poplatků či přerušení nastoupené cesty, pojištění věci půjčené a další dílčí produkty. Jako v případě krátkodobého cestovka je jen třeba dbát na dostatečně vysoké limity léčebných a jiných výloh. Pravděpodobně ale plánujete cestovat do několika zemí, takže při sjednávání musíte zvolit tu nejvzdálenější z nich, případně celou oblast, například Evropu,“ radí Ondřej Vacek, produktový specialista portálu Top-Pojištění.cz.

Průměrná délka cestovního pojištění sjednaného prostřednictvím Top-Pojištění.cz přitom loni činila 6,7 dní s tím, že na nejdelší dobu se lidé pojišťovali nepřekvapivě v létě, tedy v měsících červnu (7,8 dní), červenci (7,9 dní) a srpnu (7,3 dní). Naopak nejkratší pobyty v zahraničí si lidé podle této metriky dopřávají v prosinci, kdy se cestovko loni sjednávalo na průměrných 4,8 dní.

Jenom v roce 2023 si téměř 6 000 klientů na portálu Top-Pojištění sjednalo cestovní pojištění na víc jak 15 dní. Nejprodávanější produkt od AXA Assistance stojí v 60 Kč/den/osoba, tedy při 15 dnech pobytu v zahraniční by takové pojištění vyšlo na 900 Kč a zároveň platí, že nejlevnější dlouhodobé pojištění vyjde na 1008 Kč.

„Zároveň si 30 % procent našich klientů sjednává cestovní pojištění nejméně dvakrát do roka, toho polovina 3x a vícekrát za rok. Z toho plyne, že významná část veřejnosti celoroční cestovní pojištění nezná, případně netuší, jak cenově výhodnou alternativu krátkodobého cestovka představuje. Mohu jen doporučit, otevřít si online srovnávač pojišťovacích produktů, a s výhledem na letošní rok si nechat spočítat různé varianty. Stojí to jen chvilku času a vyžaduje pouhých pár kliknutí,“ uzavírá Vacek.

Témata:  cestovní pojištění Cestování

Aktuálně se děje

24. dubna 2024 12:15

Firmy mladé potřebují, to je dobrá zpráva pro čerstvé absolventy. Kolik si mohou vydělat?

Letošní rok je šance na zotavování ekonomiky, prorokují zaměstnavatelé. Je to mimochodem i dobrá zpráva pro letošní absolventy, protože jejich příchodu na pracovní trh by to mohlo pomoci. Většina firem totiž mladé zaměstnance potřebuje, zejména ty IT zdatné. 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

VZP

Zájem o příspěvky VZP láme rekordy

O příspěvky z fondu prevence Všeobecné zdravotní pojišťovny je letos rekordní zájem. VZP eviduje za první čtvrtletí už 465 tisíc podaných žádostí. V porovnání s loňskem se jedná o 50% nárůst. Nejčastěji si klienti žádají o příspěvek na pohybové aktivity a na dentální hygienu. Aby byly žádosti i přes enormní navýšení vyřízeny v co nejkratším čase, přistoupila pojišťovna k posílení personálních kapacit.