Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Google zaplatil raději 2 miliony dolarů, aby se vyhnul soudnímu procesu s porotou. Soudce souhlasil

Google, ilustrační fotografie
Google, ilustrační fotografie
Foto: unsplash.com

Americký federální soudce v pátek rozhodl, že o antimonopolní žalobě, kterou podala americká vláda proti Googlu, bude nakonec rozhodovat soudce místo poroty. Stalo se tak poté, co Google zaplatil vládě a uhradil celou částku požadovaných peněžních náhrad.

Případ týkající se reklamní technologie Googlu je první antimonopolní žalobou proti velké technologické firmě podanou Bidenovou administrativou. Páteční rozhodnutí soudkyně Leonie Brinkemové představuje překážku pro ministerstvo spravedlnosti, které chtělo soud před porotou.

Ministerstvo spravedlnosti a několik států tvrdilo, že Google vytlačil konkurenty protisoutěžními fúzemi a zastrašováním vydavatelů a inzerentů, aby používali jeho vlastní produkty reklamní technologie. Uvedla CNN.

Soudkyně tak rozhodla ve prospěch Googlu poté, co společnost tvrdila, že šek na 2,3 milionu dolarů urovnal vládní nárok na náhradu škody a že není dál zapotřebí soud s porotou.

Mluvčí Googlu Peter Schottenfels rozhodnutí uvítal a uvedl, že nárok ministerstva spravedlnosti tímto zanikl a že soud bude projednávat nakonec jen soudce. Schottenfels zopakoval, že případ je neopodstatněným pokusem ovlivnit konkurenci v odvětví, které přispělo k ekonomickému růstu.

Na 21. června je naplánováno slyšení o návrhu Googlu na zkrácené zamítnutí, které by případ ukončilo bez soudu. Pokud nebude vyhověno, soudní proces začne v září.

Témata:  Google soudy USA

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy