Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Nenechte se ošidit! Pojišťovna nesmí snížit pojistné plnění klientům CK

Podle Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA) smluvní pojišťovna není oprávněna snížit pojistné plnění klientům cestovní kanceláře v případě úpadku. Asociace to sdělila v úterý.

Podle odhadů AČCKA, pojišťovny inkasují v ČR za pojištění záruky cca 150 až 200 mil. Kč ročně, navíc je na jejich účtech ze strany cestovních kanceláří vinkulován povinný vklad ve výši cca 300 až 400 mil. Kč, vyplacené pojistné plnění v roce 2011 však bylo pouhých cca 20 až 30 mil. Kč."AČCKA zastává názor, že smluvní pojišťovna není oprávněna snížit pojistné plnění klientům cestovní kanceláře v případě úpadku," konstatoval prezident asociace Roman Škrabánek.Jak dále uvedl, účelem povinného pojištění záruky podle zákona č. 159/1999 Sb. je ochrana spotřebitele. Pojišťovny jsou zákonem určené odborným garantem pojistné smlouvy a mají přístup ke všem podkladům nezbytným pro řádné pojištění zájezdů."Pojišťovny tak mají možnost na základě vlastního vyhodnocení určit správnou výši pojistného plnění, které je sjednané v pojistné smlouvě s konkrétní cestovní kanceláří, zákon stanovuje pouze minimální výši," doplnil Škrabánek.Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA) je české profesní sdružení subjektů cestovního ruchu, založené v roce 1991, které má v současné době více než 250 členů z řad subjektů cestovního ruchu.

Témata:  pojišťovny

Aktuálně se děje

24. dubna 2024 12:15

Firmy mladé potřebují, to je dobrá zpráva pro čerstvé absolventy. Kolik si mohou vydělat?

Letošní rok je šance na zotavování ekonomiky, prorokují zaměstnavatelé. Je to mimochodem i dobrá zpráva pro letošní absolventy, protože jejich příchodu na pracovní trh by to mohlo pomoci. Většina firem totiž mladé zaměstnance potřebuje, zejména ty IT zdatné. 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

VZP

Zájem o příspěvky VZP láme rekordy

O příspěvky z fondu prevence Všeobecné zdravotní pojišťovny je letos rekordní zájem. VZP eviduje za první čtvrtletí už 465 tisíc podaných žádostí. V porovnání s loňskem se jedná o 50% nárůst. Nejčastěji si klienti žádají o příspěvek na pohybové aktivity a na dentální hygienu. Aby byly žádosti i přes enormní navýšení vyřízeny v co nejkratším čase, přistoupila pojišťovna k posílení personálních kapacit.