Rada Evropské unie odhlasovala zavedení nové evropské normy Euro 7. To znamená nové limity emisí skleníkových plynů pro vozidla a přísné požadavky pro výrobce elektromobilů.
Zavedení nové normy Euro 7 zahrnuje přísnější limity na emise výfukových plynů do ovzduší ze spalovacích aut, to se však týká pouze autobusů a nákladních vozidel. Prozatím. Přísnější normy budou testovány v laboratořích a v jízdních podmínkách. Osobní vozy budou i nadále regulovány normou Euro 6.
V případě osobních automobilů, nákladních automobilů a autobusů přibudou nové limity k emisním normám výfukových plynů. Hovoříme o emisích pevných částic PM10. Jedná se o suspendovaný prach, jehož množství se přímo promítá do výskytu smogu.
Norma Euro 7 se vztahuje i na výrobce elektromobilů. Nové limity byly stanoveny pro odolnost baterií, které se obtížně likvidují. Nové směrnice předpokládají, že popularizace elektromobilů nemůže probíhat na úkor nárůstu množství elektroodpadu v podobě použitých baterií.
Nová norma má zajistit obyvatelům Evropské unie lepší přístup k informacím o ekologickém chování daného vozu. Z tohoto důvodu bude zaveden ekologický pas pro vozidla. Bude zahrnovat informace, jako je úroveň emisí oxidu uhličitého, spotřeba elektřiny nebo paliva a dojezd a životnost baterie. Cestovní pas bude vystaven při registraci vozu.
V březnu letošního roku Evropský parlament odhlasoval Euro 7 a nyní normu schválila Rada Evropské unie. Vstoupí v platnost 20 dní po zveřejnění nového zákona v Úředním věstníku. V závislosti na typu vozidla bude přechodné období od 30 do 42 měsíců.
Témata: norma Euro 7, EU, auta