Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Češi nerozumějí pojistným smlouvám. Také máte nepořádek v papírech?

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Nerozumíme pojistným smlouvám, dlouhodobě platíme nevýhodné pojištění a nevíme, kdy a jak smlouvu změnit či vypovědět. Především nás ale nebaví se o sjednané pojištění starat. Tato a další zjištění vyplývají z aktuálního průzkumu agentury STEM/MARK pro projekt DOK.

O pojištění se zpravidla přestáváme starat v okamžiku, kdy uzavřeme smlouvu, a často tak platíme drahé a nevýhodné pojistky i několik let. „Pro Čechy je úplně nejdůležitější být dobře pojištěný, o smlouvy se ale nechtějí starat. Čtvrtina lidí přiznává, že má v pojistkách nepořádek, často ani netuší, kde se jejich smlouvy nacházejí. Až 60 procent by proto uvítalo online službu, která by sjednané pojištění hlídala a efektivně spravovala za ně,” říká šéf inovací ve skupině Home Credit, Pavel Kuhn, který stál u zrodu projektů Zonky, Mobito či Sazka mobil. Dnes se zabývá projektem DOK, který dává zákazníkům nástroj umělé inteligence pro online správu jejich pojistek. DOK bude nalézat nejvýhodnější podmínky na trhu a navrhovat změnu tehdy, když ji jde bez jakékoliv ztráty i udělat.Výzkum veřejného mínění v Česku potvrzuje, že pro tři čtvrtiny Čechů je výběr správného pojištění složitý a více než polovina (56 %) přiznává, že na hledání nového produktu nemá čas. Také proto se jen třetina lidí, kteří jsou se svou pojistkou nespokojeni, přepojistí či stávající produkt zruší.Češi se také často neorientují ve smluvních podmínkách, v mnoha případech například netuší o existenci tzv. výročí smluv, to je okamžiku, kdy lze pojistku vypovědět. „Pětina Čechů přiznává, že by chtěla uzavřenou smlouvu zrušit, ale nedovolují jim to smluvní podmínky. Náš systém je proto včas upozorní na důležité termíny vyplývající ze smlouvy a klienti už tak nikdy neprošvihnou možnost změnit pojistku, se kterou nejsou spokojeni, v tu nejvhodnější dobu,” dodává Pavel Kuhn.

Služba DOK také bezplatně radí s úpravou stávajících smluv, doporučuje výhodnější produkty a celkově zjednodušuje výběr i administraci pojištění. Platforma dále reviduje uzavřené smlouvy a neustále je porovnává s nabídkami na trhu, čímž zajišťuje jejich stálou aktuálnost. Registrované uživatele zároveň včas upozorní na důležité milníky a termíny stávajících smluv a v neposlední řadě pomůže i s vypořádáním pojistné události. 

Témata:  lidé pojišťovny smlouvy

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 12:35

22. dubna 2024 22:13

Hra na štěstí? Ne, správný postup při investování výrazně snižuje riziko ztráty

KOMENTÁŘ Martina Pleštila, ředitele úseku investic, Broker Trust - Úroky na spořicích účtech klesají. Ještě víc tak poroste investiční apetit Čechů, kteří hledají pro své úspory lepší výnos. Už loni přitom investice v ČR zaznamenaly mimořádný rok. Češi měli jen ve fondech kolektivního investování vloženo přes 938 miliard korun, což bylo meziročně o nevídaných 25 procent více. Jak při investování efektivně snižovat riziko ztráty? Podívejte se na šest praktických tipů.

Zdroj: MoneyMAG.cz

Další zprávy

VZP

Zájem o příspěvky VZP láme rekordy

O příspěvky z fondu prevence Všeobecné zdravotní pojišťovny je letos rekordní zájem. VZP eviduje za první čtvrtletí už 465 tisíc podaných žádostí. V porovnání s loňskem se jedná o 50% nárůst. Nejčastěji si klienti žádají o příspěvek na pohybové aktivity a na dentální hygienu. Aby byly žádosti i přes enormní navýšení vyřízeny v co nejkratším čase, přistoupila pojišťovna k posílení personálních kapacit.