Zaměstnanci pošty během stávky zaslali 4367 stížností na pracovní podmínky

Zaměstnanci České pošty během třídenní stávky minulý týden zaslali odborovým organizacím 4367 stížností na pracovní podmínky. Nedostatky chtějí odboráři řešit se státní správou a s vedením podniku. Odboráři z menších organizací SOS-21 a NOS ČP, kteří stávku pořádali, také vytvořili nezávislou kontrolní skupinu. Uvedli to dnes v tiskové zprávě. Vedení pošty již dříve uvedlo, že je připraveno o pracovních podmínkách se zaměstnanci jednat, nicméně několik desítek kontrol v posledním roce žádné nedostatky podle něho neodhalilo.

Česká pošta
reklama

"Budeme rádi, když nám odboráři podněty předají a budeme se jimi moci zabývat. Údaj o počtu stávkujících je nerealistický. Stávka neproběhla," řekl dnes ČTK mluvčí pošty Matyáš Vitík. Pošta zaměstnává kolem 27.000 lidí. Stávky, která spočívala ve zpomalení práce kvůli striktnímu dodržování postupů a povinností, se zúčastnilo podle odborů přes 9000 lidí.

Stížnosti se nejčastěji týkaly porušování limitů pro zvedání břemen, které zasílali zaměstnanci ze zázemí třídících center, dep a pošt, doručovatelé, pracovníci za přepážkami a řidiči. Pošťáci si také stěžovali na zadávání takového množství práce, které nelze bez přesčasů splnit, na nevhodné chování nadřízených pracovníků nebo na nucenou koupi produktů od aliančních partnerů.

V některých regionech zaměstnanci také kvůli nadměrnému množství zásilek musí vhazovat zákazníkům "Oznámení o uložení zásilky", na což si někteří adresáti poté stěžují, že na ně nikdo nezazvoní. Doručovatelé však podle odborů nemohou vždy učinit řádný pokus o doručení zásilky v sídle firmy nebo v bytě adresáta kvůli nedostatečnému personálnímu obsazení a nadměrnému množství práce.

Doporučujeme

Související:

Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky