Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Česká pošta od října zdraží některé služby SIPO

Česká pošta
Česká pošta
Foto: Facebook

Česká pošta od října zdraží některé služby SIPO. Zaslání potvrzení o platbě SIPO bude nově stát 18 korun namísto současných 15 korun. Pošta zároveň zruší službu odvolání souhlasu s platební transakcí, která dosud stála 200 korun.

Uvedla to na svém webu.

Pošta také upravila text ceníku s cílem zpřehlednit uvedené informace a zohlednit požadavky zákona o platebním styku tím, že cena za poskytované platební služby SIPO je nově uváděna samostatně.

Česká pošta letos zdražovala už v únoru a v červenci. Minulý měsíc zdražila poslání obyčejného psaní o čtyři koruny na 27 korun, respektive 34 korun v případě rychlejšího doručení. Doporučené a cenné psaní zdražilo o desetikorunu. K úpravě cen listovních zásilek ztrátový státní podnik přistoupil především kvůli dlouhodobému poklesu zájmu o tuto službu při stále rostoucích nákladech.

Témata:  Česká pošta SIPO

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 11:48

Zlato láme rekordy: Nejistota ve světě žene investory k nejstarší jistotě lidstva

Král drahých kovů si pověst „bezpečného přístavu“ na finančních trzích obhajuje s velkým přehledem. Od začátku roku 2025 jeho cena vzrostla o více než 50 % a poprvé v historii překonala hranici 4 000 USD za trojskou unci – a to dokonce během vládního shutdownu v USA. Takto prudký růst však otevírá otázku, zda zlato zvládne udržet tempo a zamíří až k hranici 5 000 USD, nebo přijde ochlazení. Podrobnější pohled na situaci nabízí Olívia Lacenová, analytička Wonderinterest Trading Ltd., ve své aktuální analýze.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.