Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Firem, které chtějí zvedat mzdy a nabírat lidi, přibývá, tvrdí průzkum

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Cliqjobs.com

Pracovních příležitostí bude letos asi více než loni a také čeká na více lidí zvýšení mzdy. Vyplývá to z průzkumu agentury Datank mezi firmami prováděného koncem loňského roku.

Většina firem sice stále neplánuje měnit počet zaměstnanců či výši mezd, ale oproti konci roku 2013 přibylo podniků, které chtějí nabírat lidi a zvedat mzdy.

Před rokem v průzkumu Datanku uvedlo pouze 14 procent dotázaných firem, že chce zvýšit počet zaměstnanců. V aktuálním dotazování oznámilo plány na nábor nových sil 23 procent podniků. Podíl firem zvažujících propouštění zůstal přibližně stejný. Na konci roku 2013 chystalo snižování stavů v dalším roce sedm procent dotázaných a nyní osm procent. Snížil se tak počet společností, které neplánují změny. V minulém průzkumu jich bylo 79 procent, kdežto nyní 69 procent.

Nejčastěji oznamovaly plány na nábor nových pracovníků firmy s počtem zaměstnanců od 51 do 250. V této kategorii chce letos zvýšit počet zaměstnanců přes 54 procent podniků. "Pro ekonomiku je ale důležité, že přibírat zaměstnance chce i čtvrtina podnikatelů, kteří nyní zaměstnávají čtyři až deset pracovníků. Přestože lze v těchto subjektech očekávat zvýšení jen o dva až čtyři pracovníky, takových firem je v českém hospodářství několikanásobně více než středních a větších," uvedli autoři průzkumu.

Témata:  zaměstnanci firmy

Související

Aktuálně se děje

24. září 2025 11:01

22. září 2025 11:03

Za sliby Stačilo! by Česko zaplatilo tvrdou daň

Pokud by hnutí Stačilo! svůj program kompletně prosadilo tak, že by byl platný trvaleji, vyjde to v nadcházejících letech veřejné rozpočty ČR dohromady na stovky miliard korun dodatečných výdajů navíc, tedy oproti stavu, kdy program hnutí Stačilo! realizován nebude.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy

online prodejce Shein

Komentář

Shein chce po skandálech zlepšit image. Přísné kontroly mají zachránit jeho cestu na burzu

Svět retailu je plný přísných zákonů a regulatorních požadavků – a v případě fast fashion (rychlé módy) to platí dvojnásobně. Jedním z lídrů tohoto segmentu je čínský Shein, který se do popředí dostal díky levnému oblečení a agresivnímu marketingu. Jeho rychlý růst však provázely kontroverze, obvinění z obcházení zákonů a stamilionové pokuty.