Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Hypotéky: Další růst úroků se nekoná, prodej nových bytů v Praze míří k rekordu

Hypotéky: Další růst úroků se nekoná, prodej nových bytů v Praze míří k rekordu

Foto: Pixmac

Průměrná úroková sazba u hypoték v České republice v září podle dat Fincentrum Hypoindexu stagnovala a zůstala na srpnových 2,11 procenta. Pohybovala se tak jen 0,06 procenta nad nejnižší historickou hodnotou 2,05 procent, na níž setrvávala v květnu a červnu letošního roku. V září si lidé sjednali 8600 hypoték v celkovém objemu 15,931 miliardy korun. Za letošních prvních devět měsíců bylo sjednáno 77 629 hypotečních úvěrů v objemu 139,766 miliard korun. Není tak vyloučeno, že letos dojde k překonání rekordního roku 2013, kdy bylo za celý rok uzavřeno 95 834 smluv za 155,796 miliardy korun.

Nízké úroky u hypoték jsou jedním z hlavních tahounů prodeje nových bytů. „Prostředí nízkých úrokových sazeb působí na prodej nových bytů více než blahodárně. Lidé umí počítat a vědí tak, že stále trvá období, kdy je koupě nového bytu vyjde levněji, než před pár lety. Navíc se situace české ekonomiky výrazně zlepšila, lidé nahlížejí na svoji budoucnost optimističtěji a nebojí se kvůli pořízení bydlení zadlužit,“ říká Evžen Korec, generální ředitel a předseda představenstva společnosti EKOSPOL, která je lídrem bytové výstavby v České republice.

„Vliv levných hypoték se jasně odráží i v prodeji nových bytů. Například loni bylo v Praze prodáno 5950 nových bytů a letos očekáváme, že se prodá cca 7000 bytů. Jen za první tři čtvrtletí se dosud prodalo 5250 bytů a těší mě, že nejvýraznější podíl na tomto údaji mají prodeje bytů z našeho projektu EKOCITY Hostivař, kterých se jen za pět měsíců od zahájení prodeje na rezervační smlouvy prodalo přes 460 a staly se tak nejprodávanějšími byty letošního léta v Praze,“ uzavřel Evžen Korec.

Témata:  CZK hypotéky bydlení

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 19:38

Neberte si hypotéky. Brzo dostanete dotaci. Alespoň za to už bojují lobbisté

Komentář Vladimíra Pikory: Dnešní doba je plná nálepkování. Na každého se něco najde. Kdekdo je např. populista, ačkoli argumenty pro takové označení jsou obvykle na vodě. Podle mě je nálepkování falešné. Mnohdy je jen politicky motivované. Skutečný populismus je jinde. Příkladem klasického populismu, který se za populismus překvapivě neoznačuje, je návrh některých výrobců stavebního materiálu, developerů, a dokonce i bank na dotace hypoték.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy