Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Další podvod v Česku? Podívejte se, co se děje

Další podvod v Česku? Podívejte se, co se děje

Foto: Cliqjobs.com

Na poradenskou linku dTestu se obrátila spotřebitelka, kterou kontaktovala Asociace pojišťoven České republiky, prý za účelem kontroly smlouvy o životním pojištění. Až na osobní schůzce se zástupce této neexistující organizace představil také jako pracovník makléřské společnosti.

Asociace pojišťoven ČR neexistuje; jedinou skutečnou oborou organizací je Česká asociace pojišťoven. Názvy jsou podobné, ale pro spotřebitele představují zásadní rozdíl. „Takzvaná Asociace pojišťoven ČR je totiž jen fiktivním subjektem, kterým se zaštiťuje operátorka při sjednávání schůzky spotřebitele s pojišťovacím agentem. Ten pak spotřebiteli nabídne uzavření nové smlouvy, z níž má provizi, a často ho přiměje ke zrušení původní, třeba i výhodnější smlouvy,“ varuje Lukáš Zelený, vedoucí právní poradny dTestu.Volající operátor zná osobní údaje volaného a tvrdí, že Asociace má zákonnou povinnost kontrolovat podmínky jeho životního pojištění. „Zákon žádnou povinnost kontrolovat podmínky smluv nestanoví a společně s nepravdivým tvrzením o existenci Asociace pojišťoven ČR se tedy jedná o klamavou obchodní praktiku podle zákona o ochraně spotřebitele,“ uvádí postup na pravou míru Lukáš Zelený. Cílem hovoru je sjednání schůzky se zástupcem Asociace, který pak spotřebiteli sdělí, že pracuje rovněž pro makléřskou společnost. Jde jen o jiný způsob, jak se dostat spotřebiteli do domácnosti. „Důrazně varujeme spotřebitele, aby si předem ověřili identitu volající organizace i osoby, s níž se mají setkat. Je třeba nepodlehnout nátlaku, na místě nerušit žádné smlouvy a trvat na dostatečné lhůtě k prostudování veškerých dokumentů a pojistných podmínek,“ zdůrazňuje Lukáš Zelený.  Poškozenými jsou v tomto případě nejen spotřebitelé, ale také pojišťovny a další instituce, včetně jejich oficiální organizace - České asociace pojišťoven. Lukáš Zelený k tomu dodává: „Tímto jednáním je porušován Kodex etiky v pojišťovnictví, který Česká asociace pojišťoven vydala. Zároveň jde o nekalou soutěž, měly by se tedy bránit i samotné pojišťovny.“

Témata:  pojišťovny

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 12:35

22. dubna 2024 20:08

18. dubna 2024 12:55

Koupil jsem si prodlouženou záruku, nebo je to pojištění?

Spotřebitelé se dnes mohou velmi často setkat s nabídkou prodloužené záruky na zboží, které kupují. Někdy bývá tato smluvní záruka nabízena automaticky, jindy je za příplatek. Nemálo spotřebitelů si tak prodlouženou záruku přikoupí, zejména na spotřební elektroniku, která bývá na poruchy náchylná. Někteří z nich však mohou být posléze nepříjemně překvapeni, když jim s reklamací nevyhoví, buď kvůli podmínkám smluvní záruky, nebo protože se vlastně vůbec nejedná o záruku, ale o pojištění. Na co by si měl spotřebitel pozor, než si za takovou nadstandardní službu připlatí?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

VZP

Zájem o příspěvky VZP láme rekordy

O příspěvky z fondu prevence Všeobecné zdravotní pojišťovny je letos rekordní zájem. VZP eviduje za první čtvrtletí už 465 tisíc podaných žádostí. V porovnání s loňskem se jedná o 50% nárůst. Nejčastěji si klienti žádají o příspěvek na pohybové aktivity a na dentální hygienu. Aby byly žádosti i přes enormní navýšení vyřízeny v co nejkratším čase, přistoupila pojišťovna k posílení personálních kapacit.