Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Další podvod v Česku? Podívejte se, co se děje

Další podvod v Česku? Podívejte se, co se děje

Foto: Cliqjobs.com

Na poradenskou linku dTestu se obrátila spotřebitelka, kterou kontaktovala Asociace pojišťoven České republiky, prý za účelem kontroly smlouvy o životním pojištění. Až na osobní schůzce se zástupce této neexistující organizace představil také jako pracovník makléřské společnosti.

Asociace pojišťoven ČR neexistuje; jedinou skutečnou oborou organizací je Česká asociace pojišťoven. Názvy jsou podobné, ale pro spotřebitele představují zásadní rozdíl. „Takzvaná Asociace pojišťoven ČR je totiž jen fiktivním subjektem, kterým se zaštiťuje operátorka při sjednávání schůzky spotřebitele s pojišťovacím agentem. Ten pak spotřebiteli nabídne uzavření nové smlouvy, z níž má provizi, a často ho přiměje ke zrušení původní, třeba i výhodnější smlouvy,“ varuje Lukáš Zelený, vedoucí právní poradny dTestu.Volající operátor zná osobní údaje volaného a tvrdí, že Asociace má zákonnou povinnost kontrolovat podmínky jeho životního pojištění. „Zákon žádnou povinnost kontrolovat podmínky smluv nestanoví a společně s nepravdivým tvrzením o existenci Asociace pojišťoven ČR se tedy jedná o klamavou obchodní praktiku podle zákona o ochraně spotřebitele,“ uvádí postup na pravou míru Lukáš Zelený. Cílem hovoru je sjednání schůzky se zástupcem Asociace, který pak spotřebiteli sdělí, že pracuje rovněž pro makléřskou společnost. Jde jen o jiný způsob, jak se dostat spotřebiteli do domácnosti. „Důrazně varujeme spotřebitele, aby si předem ověřili identitu volající organizace i osoby, s níž se mají setkat. Je třeba nepodlehnout nátlaku, na místě nerušit žádné smlouvy a trvat na dostatečné lhůtě k prostudování veškerých dokumentů a pojistných podmínek,“ zdůrazňuje Lukáš Zelený.  Poškozenými jsou v tomto případě nejen spotřebitelé, ale také pojišťovny a další instituce, včetně jejich oficiální organizace - České asociace pojišťoven. Lukáš Zelený k tomu dodává: „Tímto jednáním je porušován Kodex etiky v pojišťovnictví, který Česká asociace pojišťoven vydala. Zároveň jde o nekalou soutěž, měly by se tedy bránit i samotné pojišťovny.“

Témata:  pojišťovny

Aktuálně se děje

7. května 2025 14:38

2. května 2025 9:42

28. dubna 2025 12:40

Češi ročně investují 60 miliard do domácích mazlíčků. Výdaje rostou i kvůli inflaci

Nejvyšší inflace za posledních přibližně třicet let, která v Česku v uplynulých letech udeřila, se promítla i do nárůstu výdajů za psi a kočky. Za psa tak dnes běžná domácnost v ČR utratí průměrně zhruba 1500 korun měsíčně, za kočku zhruba polovinu této částky. Přitom alespoň jednoho psa vlastní na dva miliony českých domácností, alespoň jednu kočku pak bezmála 1,5 milionu domácností. Výdaje za „psa v obýváku“ tak činí přibližně 40 miliard korun ročně, kočky coby domácí mazlíčci pak v souhrnu vyjdou na přibližně 20 miliard korun.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy