Titul MBA vám otevře nové pracovní možnosti

Češi si stále více uvědomují výhody MBA titulu. Podle dat publikovaných na webu ft.com vzrostly od roku 2014 platy u MBA absolventů až o 12 %.

Ilustrační fotografie
reklama

Titul MBA (neboli Master of Business Administration) je v České republice udělován jako neakademický profesní titul, psaný za jménem. Hlavním předpokladem ke studiu MBA je ukončené minimálně bakalářské vysokoškolské vzdělání. Studium MBA programů trvá zpravidla 1 rok až 2,5 roku.

Zajímavý nárůst mezd po absolvování studia potvrzuje nejrozsáhlejší průzkum mezi absolventy MBA studia v ČR a SR realizovaný agenturou STEM/MARK pro institut CEMI. Z něho vzešlo, že si jeho absolventi ročně přilepšili v průměru o 38 688 Kč, u vrcholových manažerů a ředitelů je platový nárůst ještě znatelnější, ročně si v průměru vydělají až o 66 588 Kč více.

Právě zvýšení platového ohodnocení po získání MBA titulu je jedním z faktorů, proč se lidé rozhodují pro MBA studium, ačkoli podle výsledků průzkumu není tím nejdůležitějším. „V průzkumu motivace ke studiu MBA se překvapivě zvýšení platu v žebříčku důvodů ke studiu ocitlo až na 5. místě. Mezi nejdůležitější motivační faktory patří například získání praktických znalostí a dovedností, konkurenční výhoda na trhu práce či získání nových kontaktů,“ říká ředitel institutu CEMI Mgr. Štěpán Mika.

Z vyhodnocení průzkumu je znatelné, že si bývalí studenti získáním titulu MBA výrazně přilepšili. Většina respondentů (84 %) totiž uvedla, že během svého studia získala mnoho praktických znalostí a dovedností využitelných ve svém oboru. Tři čtvrtiny absolventů pociťují díky získání MBA titulu konkurenční výhodu na trhu práce vůči těm, kteří mají pouze akademický VŠ titul. U 58 % dotázaných došlo po absolvování studia k polepšení si na žebříčku profesní hierarchie. Tento posun se nejčastěji odehrál o jednu pozici u žen, u mužů pak rovnou o pozice dvě. I proto je celých 91 % absolventů MBA na CEMI přesvědčeno, že do MBA studia se vyplatí investovat, zároveň také vnímají online MBA studium daleko efektivněji než prezenční studium (89 %).

„Z našeho sledování bylo také zjištěno, že se mění demografické rozložení našich studentů. Od roku 2011 se například zvýšil zájem o studium ze strany studentek – žen, a to téměř o 10 %.“ uzavírá Mika.

Doporučujeme

Související:

Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky