Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Máte firemní flotilu? Monitorovací systém vám ukáže, kam vaši zaměstnanci jezdí v pracovní době

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Monitoring firemních vozidel umožňuje výrazně snížit náklady na jejich provoz. Běžně lze ušetřit 20 %, pokud ale firma správu flotily zanedbávala, může úspora činit až 40 %. Nejvíce lze ušetřit na pohonných hmotách. Už jen vědomí, že je ve voze instalovaný monitorovací systém, má pozitivní psychologický efekt na chování řidiče. Kromě nižších nákladů získává firma díky integraci a vyhodnocování získaných dat komplexní přehled nejen o poloze nebo využití vozidla, ale též o provozních informacích.

Služby spojené s monitorováním vozidel jsou velice dynamicky se rozvíjejícím trhem. Díky široké škále funkcí základních i doplňkových nacházejí monitorovací systémy využití jak v malých, tak i ve velkých firmách nejrůznějšího zaměření. Návratnost investice není delší než jeden rok. „Úspory vyplývající ze zavedení monitorovacího systému dosahují běžně 20 %. Tam, kde je správa vozového parku zanedbaná, jsou přínosy samozřejmě i vyšší, až 40 %,“ popisuje Robert Dolejší, Key Account Manager společnosti SECAR BOHEMIA, která vyrábí a dodává monitorovací systém SHERLOG Trace.

Největší podíl na úsporách mají nižší náklady za pohonné hmoty, ale i nižší opotřebení vozu. Je tu i větší šance vyhnout se dopravním nehodám. Zájem o monitoring vozidel neustále roste. „Monitorovací systémy se dnes již stávají naprosto běžnou součástí správy firemní flotily. Vedle využití tankovacích karet s plošnou cenou – dříve dostupnou jen velkým podnikům nebo automobilovým dopravcům – je tak monitoring firemních vozidel dalším způsobem, jak účinně optimalizovat firemní náklady,“ uvádí Damir Duraković, generální ředitel nákupní aliance Axigon, která firmám poskytuje tankovací karty euroShell a EuroOil. „Již pouhá instalace monitorovací jednotky do vozu má pozitivní psychologický efekt na plynulost a bezpečnost jízdy,“ dodává Damir Duraković s tím, že větších úspor je možno dosáhnout, když fleet manažer aktivně pracuje se všemi dostupnými daty a usměrňuje řidiče.Ve webové aplikaci monitorovací jednotky je možné generovat ze zákona povinnou knihu jízd. Monitoring vozidel však umožňuje kromě shromažďování a analýzy polohových dat také sledování provozu vozidla. „Správce flotily může dohlížet na spotřebu paliva nebo styl jízdy řidiče. Samozřejmostí je i rozlišení soukromé a služební jízdy nebo přehled o tom, zda zaměstnanec navštívil všechny zákazníky nebo zda dodržuje pracovní dobu,“ vysvětluje Robert Dolejší. K jednotkám lze dále připojit příslušenství, které dokáže online, elektronicky a v reálném čase monitorovat řadu činností vozidel i jeho periférií. „Jedná se například o teplotní či dveřní čidla a pomocí čipů je možné identifikovat konkrétního řidiče, jenž vozidlo zrovna používá,“ dodává Robert Dolejší. Podle něj je pro dosažení maximální optimalizace provozu fleetu nutná co největší integrace získaných dat a jejich přehledné vyhodnocení.

Témata:  zaměstnanci zaměstnavatelé firmy auta

Související

Aktuálně se děje

4. prosince 2025 10:58

28. listopadu 2025 13:23

24. listopadu 2025 17:55

24. listopadu 2025 15:02

OSVČ čeká od ledna skokový růst odvodů. Vláda nemá čas změnu zvrátit

Vláda ve svém programovém prohlášení slibuje, že zastaví zvyšování vyměřovacího základu pro sociální pojistné OSVČ, které tak zůstane na 35 % průměrné mzdy. To se jí ovšem do začátku ledna, kdy má ke změně dojít, nemůže podařit. Na legislativní proces jednoduše nezbývá dostatek času. Reálně tak k plánovanému snížení odvodů OSVČ může dojít spíše až od roku 2027, upozorňuje Petra Pospíšilová, vedoucí daňového poradenství BDO.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Jednotné hlášení změní fungování firem. Duben 2026 bude zlomovým měsícem

Od začátku roku 2026 začne postupně nabíhat nová legislativa zavádějící Jednotné měsíční hlášení zaměstnavatele (JMHZ). Jde o změnu, která má zpřehlednit a sjednotit povinné údaje, jež zaměstnavatelé pravidelně předávají státu. Legislativu připravilo Ministerstvo práce a sociálních věcí (MPSV) ve spolupráci s Českou správou sociálního zabezpečení, Úřadem práce ČR, Ministerstvem financí, Generálním finančním ředitelstvím, Českým statistickým úřadem a zástupci zaměstnavatelských svazů.