Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Zájem o podnikání na živnostenský list stagnuje

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Zájem o získání živnostenského listu v Česku se po dvou letech mírně zvýšil, nicméně celkový počet podnikatelů – živnostníků stagnuje. V prvním pololetí jich bylo registrováno přes 35 000, což je o 4,8 % více než ve srovnatelném období loňského roku. Vloni bylo přitom vydáno nejméně nových živnostenských listů za posledních devět let. Informace vyplývají z databází a výpočtů poradenské společnosti Bisnode.

V průběhu prvních šesti měsíců letošního roku bylo zaregistrováno 35 454 nových podnikatelů, z toho 57,2 % mužů a 37,7 % žen (5,1 % neurčeno).  Celkový počet podnikatelů – živnostníků však stagnuje, od konce roku 2014 se zvýšil o 605 a dosáhl necelých 2,05 milionů osob. „Současný stav se živnostenskými listy lze označit za stabilní, neboť většina subjektů, které o ŽL uvažovalo, si jej pořídila v předchozím období ať už pro účely podnikání či pro často využívaný Schwarz systém. Stabilitě systému navíc přispívá fakt, že Češi podnikají raději prostřednictvím společností s ručením omezeným, k jejímuž založení potřebují jen minimální základní kapitál,“ říká analytik Bisnode Michal Řičař.

Nejvíce nových živnostníků bylo zaregistrováno v Praze (16,8 %), Středočeském (11,8 %), Jihomoravském (10,4 %) a Moravskoslezském (9,8 %) kraji. „V těchto pěti krajích začala v prvním pololetí letošního roku podnikat téměř polovina nových podnikatelů – živnostníků. Naopak nejméně v Karlovarském (2,3 %) a Libereckém (4,0 %) kraji.

Témata:  lidé podnikatelé živnostníci

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 12:35

22. dubna 2024 20:08

18. dubna 2024 12:55

Koupil jsem si prodlouženou záruku, nebo je to pojištění?

Spotřebitelé se dnes mohou velmi často setkat s nabídkou prodloužené záruky na zboží, které kupují. Někdy bývá tato smluvní záruka nabízena automaticky, jindy je za příplatek. Nemálo spotřebitelů si tak prodlouženou záruku přikoupí, zejména na spotřební elektroniku, která bývá na poruchy náchylná. Někteří z nich však mohou být posléze nepříjemně překvapeni, když jim s reklamací nevyhoví, buď kvůli podmínkám smluvní záruky, nebo protože se vlastně vůbec nejedná o záruku, ale o pojištění. Na co by si měl spotřebitel pozor, než si za takovou nadstandardní službu připlatí?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy