Více než dvě třetiny českých podnikatelů nemají dlouhodobý finanční plán pro svou firmu, čtvrtina dokonce při plánování vidí pouze na horizont nejbližších tří měsíců. Vyplývá to z výzkumu o finančním plánování a potřebách malých a středních firem pro AMSP ČR a UniCredit Bank zveřejněného v úterý.
Řada malých a středních firem v době pokračující hospodářské recese úplně zapomíná na řízení cash-flow a odhaluje tak jednu ze svých velkých slabin.Šetření ukázalo, že 71 procent firem má pouze krátkodobý roční plán, 45 procent plán kvartální a čtyři procenta nemají žádný finanční plán. Výhled do budoucnosti na více než jeden rok, tak mají pouze tři z deseti (30%) českých malých a středních firem. Pětina (20 %) firem plánuje v brzké budoucnosti čerpat nový provozní úvěr. V současné době přitom provozní úvěr čerpá 43 procent podniků."Průzkum ukázal, že dvě třetiny firem jsou řízeny operativním způsobem s výhledem na krátkodobý horizont. Ačkoliv podniky podceňují strategické plánování, celá čtvrtina se budoucnosti nebojí a už nyní čerpá investiční úvěr. I přes krátkozrakost svého plánovaní, tak vykazuje segment malých a středních podniků celkově relativně dobrou finanční kondici a aktivně investuje, absence dlouhodobých plánů a jejich důsledný controlling ale může tyto investice i firmy samotné ohrozit, což se naplno projevilo mj. v době světové hospodářské krize," okomentoval závěry průzkumu Karel Havlíček, předseda Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR).
Témata: podnikatelé
Související
1. října 2024 10:12
23. ledna 2024 11:45
31. října 2023 10:44
11. října 2023 12:58
19. září 2023 15:44
31. května 2023 12:05