Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Prodejci lákají na slevy. Dostanou pokuty za 14 milionů

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Adam Mráček / INCORP images

Česká obchodní inspekce (ČOI) uložila ve 3. čtvrtletí prodejcům 418 pokut v celkové výši 13,7 milionu korun. Inspekce zjistila pochybení ve 47 procentech kontrol slevových akcí. To je téměř o šest procent více než za stejné období v roce 2017. Celkem provedla 1006 kontrol. ČOI to uvedla v tiskové zprávě.

"Někteří obchodníci nadále klamou spotřebitele tím, že neuvádí deklarované avizované slevy nebo akční ceny nesprávně účtují. ČOI doporučuje spotřebitelům kontrolovat si zboží nabízené v akci, zda je cena po slevě také správně naúčtována u pokladny a případné nesrovnalosti ihned řešili," uvedl ředitel České obchodní inspekce Mojmír Bezecný.

Ve 175 případech prodávající neinformoval spotřebitele v souladu s cenovými předpisy o ceně prodávaných výrobků - často šlo o případy, kdy ceny byly uváděny před slevou, nikoli po slevě. Ve 160 případech prodávající nedodržel poctivost prodeje výrobků a služeb.

"Inspektoři ČOI se dokonce setkali s tím, že v některých provozovnách byla deklarována taková výše slev, která není uplatněna u žádného druhu zboží. Například stojan s oděvy, kde je uvedena výše slevy až 70 procent. Na stojanu jsou však oděvy zlevněné maximálně o 30 procent," dodal mluvčí inspekce Jiří Fröhlich.

Témata:  ČOI pokuty slevy obchody

Související

Aktuálně se děje

4. prosince 2025 10:58

28. listopadu 2025 13:23

24. listopadu 2025 17:55

13. listopadu 2025 23:14

Reklamace v autoservisu: Jak postupovat, když servis udělá chybu

Příchod zimy znamená mnoho radostí i starostí, těšení se na Vánoce, ale i shon spojený s koncem roku. S klesající teplotou a zvyšující se pravděpodobností sněhové pokrývky je ale také důležité nezapomenout na naše auta. Tak schválně, už jste byli vyměnit letní pneumatiky za zimní? Nebo vás dokonce čeká větší údržba auta před začátkem zimy? Ačkoliv bychom vám přáli, aby vše proběhlo hladce, je možné, že se v souvislosti se servisem automobilu vyskytnou komplikace. Nedotažená pneumatika, poškrábaný lak v důsledku manipulace s autem během servisu, špatně provedená oprava. Kdo je za tyto problémy zodpovědný, jak je správně řešit a dostat se k náhradě?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy