Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Firmám kradou data nejčastěji sami zaměstnanci

Za únikem nebo ztrátou citlivých informací společností stojí ve třech ze čtyř případů jejich zaměstnanci, nikoliv útok zvenčí. Hackeři mají na svědomí ztráty dat jen ve 14 procentech všech případů, vyplývá z průzkumu, o kterém v úterý informovala společnost Apogeo Esteem.

"Většina úniků dat informací z firem je důsledkem nedbalosti nebo zlovolného jednání zaměstnanců, kteří svým laxním přístupem působí společnostem milionové škody," uvedl soudní znalec v oblasti informačních technologií Ivan Janoušek. V polovině případů způsobují úniky dat zaměstnanci svojí nedbalostí, dalších 13 procent připadá na ztrátu nosičů a 12 procent na úmyslné krádeže. Hackeři, kteří jsou v souvislosti se ztrátou firemních dat mediálně nejčastěji skloňovaní, jsou jen za sedminou případů. Mezi nejčastější nedbalostní důvody úniku nebo ztráty dat patří nedostatečné proškolení zaměstnanců, dále také chybějící dokumentace, neaktualizované informační systémy a nesprávně nastavená přístupová oprávnění. "Paradoxem je, že čím více se firmy snaží chránit svá data zejména proti útokům zvenčí, tím větší hrozbu představují interní bezpečnostní rizika. Například citlivá účetní data lze snadno získat předstíranou rutinní kontrolou počítače v účetním oddělení," varoval Janoušek.

Expertní tým znaleckého ústavu Apogeo Esteem realizoval průzkum na vzorku několika set firem v průběhu posledních tří let.

Témata:  zaměstnanci firemní data krádeže

Související

Aktuálně se děje

4. prosince 2025 10:58

28. listopadu 2025 13:23

24. listopadu 2025 17:55

13. listopadu 2025 23:14

Reklamace v autoservisu: Jak postupovat, když servis udělá chybu

Příchod zimy znamená mnoho radostí i starostí, těšení se na Vánoce, ale i shon spojený s koncem roku. S klesající teplotou a zvyšující se pravděpodobností sněhové pokrývky je ale také důležité nezapomenout na naše auta. Tak schválně, už jste byli vyměnit letní pneumatiky za zimní? Nebo vás dokonce čeká větší údržba auta před začátkem zimy? Ačkoliv bychom vám přáli, aby vše proběhlo hladce, je možné, že se v souvislosti se servisem automobilu vyskytnou komplikace. Nedotažená pneumatika, poškrábaný lak v důsledku manipulace s autem během servisu, špatně provedená oprava. Kdo je za tyto problémy zodpovědný, jak je správně řešit a dostat se k náhradě?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy