Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Evropští lídři se nedohodli, jak snižovat emise. Greenpeace požaduje svolání krizového summitu

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Premiér Andrej Babiš spolu s lídry Estonska, Polska a Maďarskem potopil na včerejším jednání Evropské rady ambice EU být do do roku 2050 uhlíkově neutrální, a vyhnout se tak nejdrastičtějším dopadům změn klimatu. Byla to poslední šance, kdy mohla EU před summitem OSN o klimatu, který se uskuteční v září v New Yorku, dohodnout omezení emisí v souladu s Pařížskou dohodou.

Podle Sebastiana Manga z Greenpeace EU je nyní jedinou možností, jak navrátit důvěryhodnost EU, svolat krizový klimatický summit ještě před zářijovým setkáním OSN.Svět v současnosti v žádném případě nemíří k naplnění Pařížské dohody a zastavení oteplení ideálně pod 1,5 °C. Právě ambiciózní evropské závazky měly motivovat zbytek světa k razantní akci.

“Je smutné, že i středoškolští studenti si lépe uvědomují závažnost změny klimatu než náš premiér. Častější vlny veder, kůrovec, sucho, neúrody, teplotní rekordy - všechny tyto dopady změn klimatu má již dnes možnost vnímat každý z nás. Citelně to zasahuje i státní rozpočet. O to nepochopitelnější je včerejší český krok, který torpédoval jednu z posledních šancí nejen Evropy, ale celého světa, jak nastartovat potřebné změny vedoucí k ochraně naší palnety a budoucích generací před apokalyptcikými scénáři dopadů změn klimatu”, říká Jan Freidinger z Greenpeace.

“Premiér Babiš a jeho ministři často svádějí vinu na Čínu a jiné velké světové emitenty. Zajímalo by nás ale, jak chtějí v září tyto země přesvědčit, aby se ke snaze omezit emise skleníkových plynů, když sami nejdou příkladem a ve snahách EU najít způsob, jak snížit emise, působí již dlouhou dobu destruktivně. Vlastní řešení nepřinášejí a snahy ostatních blokují”,říká Lukáš Hrábek, tiskový mluvčí Greenpeace ČR.

Témata:  emise ekologie

Související

Aktuálně se děje

4. srpna 2025 15:53

29. července 2025 12:43

Podvod na první pohled nepoznáte. Sociální sítě se hemží falešnými nabídkami známých značek

Ležíte večer v posteli a bezmyšlenkovitě projíždíte sociální sítě. Najednou se objeví nabídka, která vypadá jako splněný sen. Zboží, po kterém už dlouho pokukujete, za zlomek ceny, a navíc od známého prodejce. Nemůžete uvěřit, že právě vám se poštěstilo narazit na tak výhodnou akci. Rychle klikáte a začínáte vyplňovat údaje, které vás dělí od skvělého nákupu. Jedná se ale ve skutečnosti o výhodný nákup, nebo jste právě naletěli podvodníkovi?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy