Evropští lídři se nedohodli, jak snižovat emise. Greenpeace požaduje svolání krizového summitu

Premiér Andrej Babiš spolu s lídry Estonska, Polska a Maďarskem potopil na včerejším jednání Evropské rady ambice EU být do do roku 2050 uhlíkově neutrální, a vyhnout se tak nejdrastičtějším dopadům změn klimatu. Byla to poslední šance, kdy mohla EU před summitem OSN o klimatu, který se uskuteční v září v New Yorku, dohodnout omezení emisí v souladu s Pařížskou dohodou.

Diskuse: 0

Ilustrační fotografie
reklama

Podle Sebastiana Manga z Greenpeace EU je nyní jedinou možností, jak navrátit důvěryhodnost EU, svolat krizový klimatický summit ještě před zářijovým setkáním OSN.

Svět v současnosti v žádném případě nemíří k naplnění Pařížské dohody a zastavení oteplení ideálně pod 1,5 °C. Právě ambiciózní evropské závazky měly motivovat zbytek světa k razantní akci.

“Je smutné, že i středoškolští studenti si lépe uvědomují závažnost změny klimatu než náš premiér. Častější vlny veder, kůrovec, sucho, neúrody, teplotní rekordy - všechny tyto dopady změn klimatu má již dnes možnost vnímat každý z nás. Citelně to zasahuje i státní rozpočet. O to nepochopitelnější je včerejší český krok, který torpédoval jednu z posledních šancí nejen Evropy, ale celého světa, jak nastartovat potřebné změny vedoucí k ochraně naší palnety a budoucích generací před apokalyptcikými scénáři dopadů změn klimatu”, říká Jan Freidinger z Greenpeace.

“Premiér Babiš a jeho ministři často svádějí vinu na Čínu a jiné velké světové emitenty. Zajímalo by nás ale, jak chtějí v září tyto země přesvědčit, aby se ke snaze omezit emise skleníkových plynů, když sami nejdou příkladem a ve snahách EU najít způsob, jak snížit emise, působí již dlouhou dobu destruktivně. Vlastní řešení nepřinášejí a snahy ostatních blokují”,říká Lukáš Hrábek, tiskový mluvčí Greenpeace ČR.

Loading...
Témata: emise | ekologie | MoneyMAG.cz

Diskuze: Evropští lídři se nedohodli, jak snižovat emise. Greenpeace požaduje svolání krizového summitu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související:

reklama
Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky