Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

O kolik se sníží emise u nových aut? Ministry čeká zásadní rozhodnutí

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Ministři životního prostředí zemí Evropské unie se dnes v Lucemburku pokusí domluvit, o kolik méně oxidu uhličitého (CO2) by proti roku 2021 měly v roce 2030 do ovzduší vypouštět nová osobní auta.

Pro automobilový průmysl významné rozhodnutí umožní rakouskému předsednictví začít o konečné podobě pravidel vyjednávat s europarlamentem.

Ten už se shodl, že bude prosazovat, aby snížení emisí CO2 pro nová auta dosahovalo 40 procent proti hodnotám platným v roce 2021. Některé země takový razantní krok podporují, ale jiné - včetně Česka a dalších středoevropských států či Německa - dávají přednost původnímu návrhu Evropské komise, který počítala se 30 procenty.

Rakouské předsednictví si tak hodně slibuje od svého kompromisu předpokládajícího "střední cestu" v hodnotě 35procentního snížení. Vídeň se bude snažit o nalezení dohody všech 28 zemí, diplomaté ale nevylučují, že o věci nakonec rozhodnou hlasy takzvané kvalifikované většiny.

Témata:  auta EU emise

Související

Aktuálně se děje

4. prosince 2025 10:58

28. listopadu 2025 13:23

24. listopadu 2025 17:55

13. listopadu 2025 23:14

Reklamace v autoservisu: Jak postupovat, když servis udělá chybu

Příchod zimy znamená mnoho radostí i starostí, těšení se na Vánoce, ale i shon spojený s koncem roku. S klesající teplotou a zvyšující se pravděpodobností sněhové pokrývky je ale také důležité nezapomenout na naše auta. Tak schválně, už jste byli vyměnit letní pneumatiky za zimní? Nebo vás dokonce čeká větší údržba auta před začátkem zimy? Ačkoliv bychom vám přáli, aby vše proběhlo hladce, je možné, že se v souvislosti se servisem automobilu vyskytnou komplikace. Nedotažená pneumatika, poškrábaný lak v důsledku manipulace s autem během servisu, špatně provedená oprava. Kdo je za tyto problémy zodpovědný, jak je správně řešit a dostat se k náhradě?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy