Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Barometr obliby spoření: Které vede?

Ilustrační fotografie Fotogalerie +2
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Stavební spoření se i po prázdninách drží na přední příčce Barometru obliby spoření. Podle aktuálních dat jej za nejzajímavější možnost ukládání peněz považuje 59 % dotázaných. Posílilo životní pojištění a penzijní spoření, u ostatních spořicích nástrojů nedošlo k výraznějším změnám.

Letošní třetí čtvrtletí potvrdilo míru oblíbenosti jednotlivých spořicích nástrojů mezi Čechy. O tři stupínky poskočilo životní pojištění. O dva procentní body vzrostlo také penzijní spoření, o procentní bod podílové fondy a drahé kovy.

„Od začátku roku pozorujeme zvyšující se popularitu především u životního pojištění, které si za poslední tři kvartály polepšilo o sedm procentních bodů. Stavební spoření si své výsadní postavení drží již více než čtyři roky a za stabilní přístav pro své úspory jej považuje téměř 60 % dotázaných,“ říká k nejnovějším datům Jiří Šedivý, tajemník Asociace českých stavebních spořitelen.

 

Bez ohledu na to, jak vy sami v tuto chvíli spoříte, uveďte prosím, kterou z těchto možností ukládání nebo spoření peněz považujete nyní za obzvláště zajímavou.

(IBRS, N = 1000, stat. chyba: max. 2,6 %)

Stagnaci zaznamenalo spoření „do matrace“ a termínované vklady poklesly o procentní bod. „Nevýhodou schraňování peněz doma v hotovosti či na běžném účtu s téměř nulovým úročením je fakt, že jejich reálná hodnota klesá. Meziroční míra inflace, která nemilosrdně snižuje reálnou hodnotu úspor, totiž nyní dosahuje 2,9 %,“ vysvětluje Šedivý.

Témata:  spoření

Související

Aktuálně se děje

7. srpna 2025 17:48

Recenze na e-shopech: Kde končí zkušenost a začíná manipulace

Rozmýšleli jste se někdy před koupí nějakého zboží či služby nad tím, zda a od koho si ho koupíte? V této úvaze vám mohou pomoci hodnocení jiných spotřebitelů a jejich zkušenosti s produktem, které po koupi sdílí se světem. Ne vždy však e-shopy uvádí recenze od skutečných spotřebitelů, což může mít za následek špatné rozhodnutí. Podnikatelé přitom musí jasně uvádět, zda a jak ověřují uživatelské recenze. Co musí taková recenze uveřejněná na stránkách e-shopu obsahovat a splňovat?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy