Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Barometr obliby spoření: Které vede?

Ilustrační fotografie Fotogalerie +2
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Stavební spoření se i po prázdninách drží na přední příčce Barometru obliby spoření. Podle aktuálních dat jej za nejzajímavější možnost ukládání peněz považuje 59 % dotázaných. Posílilo životní pojištění a penzijní spoření, u ostatních spořicích nástrojů nedošlo k výraznějším změnám.

Letošní třetí čtvrtletí potvrdilo míru oblíbenosti jednotlivých spořicích nástrojů mezi Čechy. O tři stupínky poskočilo životní pojištění. O dva procentní body vzrostlo také penzijní spoření, o procentní bod podílové fondy a drahé kovy.

„Od začátku roku pozorujeme zvyšující se popularitu především u životního pojištění, které si za poslední tři kvartály polepšilo o sedm procentních bodů. Stavební spoření si své výsadní postavení drží již více než čtyři roky a za stabilní přístav pro své úspory jej považuje téměř 60 % dotázaných,“ říká k nejnovějším datům Jiří Šedivý, tajemník Asociace českých stavebních spořitelen.

 

Bez ohledu na to, jak vy sami v tuto chvíli spoříte, uveďte prosím, kterou z těchto možností ukládání nebo spoření peněz považujete nyní za obzvláště zajímavou.

(IBRS, N = 1000, stat. chyba: max. 2,6 %)

Stagnaci zaznamenalo spoření „do matrace“ a termínované vklady poklesly o procentní bod. „Nevýhodou schraňování peněz doma v hotovosti či na běžném účtu s téměř nulovým úročením je fakt, že jejich reálná hodnota klesá. Meziroční míra inflace, která nemilosrdně snižuje reálnou hodnotu úspor, totiž nyní dosahuje 2,9 %,“ vysvětluje Šedivý.

Témata:  spoření

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy