K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Jaká je průměrná výše vymožené kompenzace za opožděný či zmeškaný let?

Nad opožděnými nebo zmeškanými navazujícími lety Češi již nemávají rukou, ale naopak stále častěji uplatňují svůj oprávněný nárok na kompenzaci. V letošní letní sezóně (květen – září) činila podle statistik společnosti Click2Claim průměrná výše takto vymožené kompenzace 292 eur (7534 korun), ve stejném období loni se jednalo o 283 eur.

Diskuse: 0

Ilustrační fotografie
reklama
Vtipné VIDEO: Češi v letadle aneb Dovolená může začít v podání 3v1 - anotační obrázek
Vtipné VIDEO: Češi v letadle aneb Dovolená může začít v…

Podle ředitele společnosti Click2Claim Františka Herynka průměrnou výši vymožené kompenzace ovlivňuje poměr vzdálenosti jednotlivých letů, které pak klienti takto „reklamují“. „Během letošního léta činila výše vymožené kompenzace 292 eur, protože zde měly větší zastoupení lety do 1500 kilometrů. U nich činí výše kompenzace 250 eur,“ říká František Herynk. „Ale například loňskou zimní turistickou sezonu, tedy v období od loňského října do letošního dubna, činila průměrná výše vymožené kompenzace 360 eur. Na této sumě se naopak podepsal vyšší poměr dálkových letů nad 3501 kilometrů, u nichž činí výše kompenzace 600 eur,“ dodává.

Vzhledem k vyšší informovanosti veřejnosti o možnostech vyplývajících z příslušného Nařízení Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004 a narůstajícímu počtu letů se zvyšuje i množství případů reklamací, které společnost řeší. Zatímco v loňském roce jich bylo okolo 14.500, v letošním roce podle průběžných čísel odhaduje jejich nárůst až o 70 procent. Za zvyšujícím se počtem žádostí stojí podle Františka Herynka prudký nárůst – až o 110 procent – případů, kdy v zahraničí dochází ke zmeškání navazujících letů.

Mezi klienty společnosti převažují tací, kteří si svoje cesty a dovolené plánují sami. Podle dat za prvních deset měsíců tito lidé tvořili v portfoliu klientů 73 procent. Stejné nároky na kompenzaci však mají i klienti cestovních kanceláří a ty potvrzují, že se na tuto službu jejich klienti ptají stále častěji. „Tuto službu ve spolupráci s Click2Claim nabízíme nově od loňského podzimu a naši klienti to velice oceňují. Jen během letošní letní sezony bylo našimi klienty uplatněno a úspěšně vyřízeno několik desítek žádostí o kompenzaci. Jednalo se především o lety do Antalye, Barcelony a na řecké ostrovy,“ uvedla mluvčí cestovní kanceláře FIRO-tour Eva Němečková.

Diskuze: Jaká je průměrná výše vymožené kompenzace za opožděný či zmeškaný let?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související:

reklama

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Zobrazit: mobil | klasicky