Píchlá pneumatika, zabouchnuté či ztracené klíčky od vozidla, prázdná nádrž nebo třeba vybitá baterie. Snad každého řidiče dříve či později potkají na cestách nečekané trable, ať už je způsobí technická závada, chyba řidiče nebo vnější vlivy. Mnozí z nich však stále neví, jak se v takové situaci nejlépe zachovat. Obrátit by se měli v první řadě na asistenční službu své pojišťovny. S čím vším jim může pomoci a jak ji při sjednání pojištění správně nastavit?
Ač si to řada řidičů stále neuvědomuje, asistenční služby jsou dnes v základní podobě téměř vždy součástí povinného ručení i havarijního pojištění. Právě na číslo asistenční služby by se řidiči měli při problémech na cestách obrátit nejdříve, a to nejenom v případě nehody, ale také technické závady. Je ale důležité uvědomit si, že rozsah služeb, které může řidič v rámci asistence čerpat, se liší podle pojišťovny, a to včetně pojistných limitů. „Setkáváme se stále s tím, že řada řidičů netuší, zda má asistenční služby sjednané a pokud vědí, že jsou součástí jejich povinného ručení nebo havarijního pojištění, pak si nevybaví, v jakém rozsahu jsou sjednány a jaké konkrétní služby zahrnují. Mnohdy se také mylně domnívají, že je lze využít pouze v případě nehody,“ upřesňuje Ladislav Bělina, vedoucí divize autopojištění Slavia pojišťovny.
Jaký rozsah asistenčních služeb zvolit?
Chystáte-li se v blízké době uzavřít povinné ručení nebo havarijní pojištění, zamyslete se nejdříve nad tím, jak často vozidlo využíváte a tomu výběr asistenčních služeb přizpůsobte. „Jezdíte-li často nebo máte-li poruchové auto, je na místě zvolit širší rozsah asistence. To samé platí i v případě, pokud nejezdíte jen po městě, ale nacestujete během týdne či měsíce stovky kilometrů. Auto je nejen více vytížené, ale také množství situací, kdy může dojít k nehodě či poruše je větší, než když jste tzv. víkendový nebo příležitostný řidič,“ upřesňuje Ladislav Bělina.
Základní podoba asistenčních služeb u pojišťoven většinou zahrnuje dovoz pohonných hmot, pokud vám dojde palivo, nastartování vozidla pomocí startovacích kabelů, výměnu a opravu pneumatiky, ale také tzv. silniční službu. Tu využijí řidiči v případě, že potřebují vykonat na svém vozidle opravy. Standardně služba zahrnuje příjezd technika, odstranění závady a zprovoznění vozidla. „Když vás na silnici potká problém, kontaktování asistenčních služeb by mělo být prvním krokem, který učiníte. Pokud je vaše vozidlo neopravitelné a vy na své asistenční služby nezavoláte, budete nuceni auto odtáhnout za pomoci místních poskytovatelů. To se mnohdy prodraží až o 60 %,“ upozorňuje Ladislav Bělina.
Zatímco základní nabídka asistenčních služeb je přizpůsobena tak, aby řešila nejčastější a nejakutnější problémy, v nadstandardní podobě můžete čekat rozsáhlejší servis. Často zahrnuje nejenom pomoc při opravě na místě, ale také odtah vozidla do servisu či na vámi určené místo, úhradu cestovného, zapůjčení náhradního vozidla, vyslání náhradního řidiče či zajištění náhradního ubytování. Řidičům se pak cestuje s větším klidem a ví, že když už problém nastane, bude o ně postaráno. „Širší rozsah služeb se bude hodit třeba v případě, když se vydáte s rodinou na dovolenou a po cestě se vám auto porouchá. Přivolaná asistence zjistí, že auto není možné na místě opravit a doporučí odtah. S nadstandardními službami bude postaráno nejenom o odtah vozidla do servisu nebo místa bydliště, ale většinou můžete také využít možnosti ubytování pro celou posádku a zapůjčení náhradního vozidla. Situace, která by vám mohla pokazit začátek rodinné dovolené, je tak zachráněna,“ doplňuje Ladislav Bělina.
Trable na cestách v zahraničí
Nadstandardní asistenční služby ocení řidiči také v zahraničí. V případě nepříjemné situace musí počítat s tím, že služby v základní podobě stačit nebudou, a to nejenom z hlediska služeb, ale také limitů. Pokud se vám za hranicemi porouchá auto a budete potřebovat odtažení, asistenční služby mohou zahrnovat odtah vozidla na určené místo, ale 2 000 korun na takový úkon stačit nebudou a vy tak budete doplácet. „Repatriace neopravitelného auta se může vyšplhat do astronomických částek, protože asistenční služby si účtují v průměru 20 Kč za kilometr za cestu tam a zpět. Ze Španělska vás tak odtah může vyjít až na 80 000 Kč,“ upozorňuje Ladislav Bělina. Nepříjemná situace vznikne, i pokud je nutné vyproštění vozidla. „I pro takové případy je potřeba všímat si nastavených limitů a počítat s tím, že když budeme mít jen základní asistenční služby, budeme hodně doplácet. Klientům, kteří často cestují nejenom po ČR, ale i do zahraničí proto doporučujeme naše asistenční služby Premium, u kterých je repatriace a vyproštění vozidla zcela bez limitu. Vozidla také odtáhneme kamkoliv do 200 kilometrů, podle potřeb řidiče,“ doplňuje Bělina.
Novinka v nabídce povinného ručení
Sledovat dnešní potřeby řidičů je pro pojišťovny klíčové, protože jedině tak mohou poskytnout co nejvíce odpovídající služby. Výjimkou není ani Slavia pojišťovna. „Snažíme se řidičům pomoci, aby nepříjemné situace lépe zvládli. Nedávno jsme tak představili zcela nové povinné ručení Jubilejní balíček s asistenčními službami v rozsahu Premium. Zahrnují například zapůjčení náhradního vozidla na 5 dnů zdarma, odtah až do 200 km, zajištění náhradního ubytování zdarma zahrnující 2 noci pro každého člena posádky, vyproštění vozidla bez limitu, úhradu cestovného s limitem 10 000 Kč a mnohé další služby,“ říká Ladislav Bělina a dodává, že asistenční služby Slavia pojišťovny zajišťuje Global Assistance a.s. Dostupné jsou řidičům 24 hodin denně na telefonním čísle 1220.
Témata: Cestování, auta, pojišťovny
Související
13. listopadu 2024 9:55
8. listopadu 2024 10:54
3. října 2024 16:11
22. srpna 2024 14:36
7. srpna 2024 19:13