Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Češi si zvykli na nealko pivo. Ženy milují ochucené!

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixmac

Spotřeba piva v České republice sice klesá, nealko piva a radlery se ale těší čím dál větší oblibě. Alespoň někdy si otevře „pito“ polovina Čechů a Češek. Vyplývá to ze závěrů šestého ročníku průzkumu KPMG Nákupní zvyklosti v České republice.

Po nealko pivu častěji sáhnou muži (62 % z nich vs. 47 % žen). Obvykle ho pijí doma (35 % respondentů), čtvrtina Čechů si ho objedná na akcích. Dalších 15 % ho kupuje pro jiné, i když mu sami neholdují.

„Životní styl Čechů a Češek se mění, jsme aktivní, více se zajímáme o své zdraví. Během sportu nebo při náročném dni tak mnoho z nás dá přednost nealkoholickému před klasickým pivem,“ vysvětluje rostoucí oblibu Karel Růžička, partner KPMG Česká republika odpovědný za služby pro potravinářství a nápojářství.

Radlery na vzestupu

Nejen nealkoholická piva, ale také radlery si získaly české spotřebitele. Pije je prakticky stejný podíl mužů a žen (48 % vs. 47 %). Na akcích si ho kupuje pětina respondentů, domů si je nosí 34 % Čechů a Češek, dalších 13 % je kupuje pro jiné.

Jejich obliba klesá s narůstajícím věkem. Pije je přes polovina respondentů ve věku do 44 let, ve věkové kategorii 45 až 54 let už však jde o 43 % a v kategorii 55 až 64 let dokonce jen 28 %.

Piva s příchutí chutnají zejména mladým a ženám

Průzkum ukázal, že nealko piva s příchutí chutnají zejména ženám (85 % vs. 70 % mužů) a mladým lidem (9 z 10 respondentů v nejmladší kategorii). S rostoucím věkem ovšem tento podíl klesá, ve věku 55 až 64 let si ochucené pivo rádo dá jen 38 % lidí.

Nejoblíbenější příchutí je ovocný mix (61 %), dále jeden druh ovoce (58 %), na třetí místo Češi umístili mix ovoce a jiné příchuti (46 %). Čím mladší je respondent, tím více příchutí mu chutná. Naopak lidé ve věku 55 až 64 let žádné preference nemají (44 % až 46 % u všech kategorií).

Do pivoték zajdeme pro nealko jen výjimečně

Naprostá většina respondentů (93 %) kupuje nealko piva a radlery v hypermarketech, supermarketech a diskontních prodejnách, přibližně čtvrtina pak v maloobchodních prodejnách. Specializované kamenné prodejny, pivotéky nebo e-shopy jsou okrajovou záležitostí, chodí tam pouze mladší generace a obyvatelé velkoměst (6 % z nich).

Témata:  pivo

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 12:35

23. dubna 2024 10:49

Tesco rozšiřuje studentskou slevu na průkaz ISIC i na víkendy

Od října minulého roku funguje ve všech obchodech Tesco v Česku desetiprocentní sleva pro studenty starší osmnácti let na studentský průkaz ISIC od pondělí do pátku. To se nyní na základě názorů studentů mění. Od pondělka 22. dubna mohou se slevou nakoupit i o víkendech.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy