Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

BMW má kvůli koronaviru za čtvrtletí ztrátu 666 milionů eur

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Německý výrobce luxusních automobilů BMW se ve druhém čtvrtletí propal do ztráty před zdaněním a úroky 666 milionů eur (17,4 miliardy Kč) ve srovnání se ziskem 2,2 miliardy eur ve stejném období loni. Odbyt aut ve čtvrtletí kvůli omezením způsobeným koronavirovou krizí klesl o 25 procent.

Za celý rok však automobilka podle svého dnešního sdělení očekává na provozní úrovni zisk.

Provozní ztráta automobilové divize činila 1,6 miliardy eur po loňském zisku 1,5 miliardy eur, ztráta motocyklové divize pak dosáhla sedmi milionů eur. Loni ve druhém čtvrtletí byla divize motocyklů v zisku 102 milionů eur.

Obrat kvůli nižšímu prodeji aut klesl o 22,3 procenta na 19,97 miliardy eur. Z toho obrat automobilové divize se snížil o 34,2 procenta, motocyklové divize o 28,2 procenta. Automobilka dodala zákazníkům 485.464 aut, o 25,3 procenta méně než před rokem. Prodej motocyklů se snížil o 23,2 procenta.

Automobilka zopakovala, že za celý rok očekává před zdaněním výrazně nižší zisk než loni. Také odbyt se letos výrazně sníží, i když prodej aut na některých trzích, například v Číně, se začal zotavovat, uvedla agentura Reuters.

V červnu automobilka BMW oznámila, že zruší na 6000 pracovních míst, což představuje téměř pět procent celkové pracovní síly. Firma se tak chce lépe vyrovnat s prudkým propadem poptávky způsobeným koronavirem.

Témata:  BMW ekonomika

Související

Aktuálně se děje

24. září 2025 11:01

22. září 2025 11:03

Za sliby Stačilo! by Česko zaplatilo tvrdou daň

Pokud by hnutí Stačilo! svůj program kompletně prosadilo tak, že by byl platný trvaleji, vyjde to v nadcházejících letech veřejné rozpočty ČR dohromady na stovky miliard korun dodatečných výdajů navíc, tedy oproti stavu, kdy program hnutí Stačilo! realizován nebude.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy

online prodejce Shein

Komentář

Shein chce po skandálech zlepšit image. Přísné kontroly mají zachránit jeho cestu na burzu

Svět retailu je plný přísných zákonů a regulatorních požadavků – a v případě fast fashion (rychlé módy) to platí dvojnásobně. Jedním z lídrů tohoto segmentu je čínský Shein, který se do popředí dostal díky levnému oblečení a agresivnímu marketingu. Jeho rychlý růst však provázely kontroverze, obvinění z obcházení zákonů a stamilionové pokuty.