Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

BMW a Great Wall postaví v Číně továrnu na elektrické vozy

BMW
BMW
Foto: Pixabay

Německá automobilka BMW a její čínský partner Great Wall Motor plánují postavit v Číně závod na výrobu elektrických aut s kapacitou 160.000 vozů ročně. Investice má činit 650 milionů eur (16,6 miliardy Kč) a závod by měl být dokončen v roce 2022, uvedly dnes automobilky.

Nový závod by měl vyrábět elektrické modely značky MINI od BMW a modely automobilky Great Wall Motor. Great Wall je předním čínským výrobcem sportovně-užitkových vozů (SUV) a pick-upů. Vyrábí také model Ora, což je cenově dostupný elektrický bateriový vůz.

Nový podnik ponese název Spotlight Automotive a mohl by mít až 3000 zaměstnanců. Automobilky dostaly povolení k výstavně nové továrny tento měsíc, uvedla agentura Reuters.

Výrobci aut se snaží splnit nové přísné kvóty, které má Číny pro čistější auta. Tato pravidla vyžadují, aby elektrické a dobíjecí hybridní vozy měly do roku 2025 na celkovém prodeji aut pětinový podíl.

BMW následuje kroky svého většího konkurenta Volkswagen, který připravuje na příští rok v Číně dvě továrny na elektrické vozy. Jejich kombinovaná výrobní kapacita by měla činit 600.000 vozů ročně. Nový závod v Šanghaji staví i výrobce elektrických aut Tesla. Jeho cílem je vyrábět přes 500.000 aut ročně.

Témata:  BMW Čína elektromobily

Související

Aktuálně se děje

10. října 2025 12:10

Levná ojetina může skrývat minulost taxíku. Takhle ji poznáte

Koupí ojetého auta můžete hodně ušetřit, ale kupující by měl vědět, co vlastně kupuje. Některá ojetá vozidla můžou být vysloužilé taxíky, policejní vozy nebo auta z půjčoven. Tato auta jsou typicky opotřebovanější a mají nižší hodnotu. 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Andrej Babiš

Komentář

Rozpočet přežije i Babišovy sliby. Německo by na tom bylo hůř o pětinu

Pokud by Babišova vláda naplnila všechny své sliby během prvního roku vládnutí, z výpočtu Národní rozpočtové rady plyne, že se český schodek veřejných financí stále vyjde pod 3 % HDP; německá vláda by v takovém případě měla o 20 % vyšší deficit než ta česká, rakouská o 38 %, a polská dokonce o 124 %. Ani inflace by neměla být v ČR problémem.