Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

BMW a Great Wall postaví v Číně továrnu na elektrické vozy

BMW
BMW
Foto: Pixabay

Německá automobilka BMW a její čínský partner Great Wall Motor plánují postavit v Číně závod na výrobu elektrických aut s kapacitou 160.000 vozů ročně. Investice má činit 650 milionů eur (16,6 miliardy Kč) a závod by měl být dokončen v roce 2022, uvedly dnes automobilky.

Nový závod by měl vyrábět elektrické modely značky MINI od BMW a modely automobilky Great Wall Motor. Great Wall je předním čínským výrobcem sportovně-užitkových vozů (SUV) a pick-upů. Vyrábí také model Ora, což je cenově dostupný elektrický bateriový vůz.

Nový podnik ponese název Spotlight Automotive a mohl by mít až 3000 zaměstnanců. Automobilky dostaly povolení k výstavně nové továrny tento měsíc, uvedla agentura Reuters.

Výrobci aut se snaží splnit nové přísné kvóty, které má Číny pro čistější auta. Tato pravidla vyžadují, aby elektrické a dobíjecí hybridní vozy měly do roku 2025 na celkovém prodeji aut pětinový podíl.

BMW následuje kroky svého většího konkurenta Volkswagen, který připravuje na příští rok v Číně dvě továrny na elektrické vozy. Jejich kombinovaná výrobní kapacita by měla činit 600.000 vozů ročně. Nový závod v Šanghaji staví i výrobce elektrických aut Tesla. Jeho cílem je vyrábět přes 500.000 aut ročně.

Témata:  BMW Čína elektromobily

Související

Aktuálně se děje

29. května 2025 12:20

20. května 2025 12:26

15. května 2025 12:42

Levnější tankování může pokračovat. Trhy věří v dohodu USA a Íránu

Zlevňování pohonných hmot v Česku neustává, ceny benzinu i nafty dál klesly i v uplynulém týdnu a zůstávají nejnižší za několik let. Nejprodávanější benzin Natural 95 se aktuálně u čerpacích stanic prodává v průměru za 33,71 koruny, před týdnem byl o 26 haléřů dražší. Nafta zlevnila o 43 haléřů na litru, v průměru nyní stojí 32,24 koruny za litr.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Senioři táhnou ekonomiku, zatímco mladí zůstávají ve školách

Český trh práce se tiše, ale zásadně přepisuje. Zatímco ještě v 90. letech bylo běžné, že lidé končili kariéru krátce po šedesátce a dvacetiletí už měli první zaměstnání, dnes se tyto role obracejí. Mladí zůstávají déle ve vzdělávacím systému, pracovní zkušenosti odkládají. Naopak senioři v důchodovém věku často zůstávají ekonomicky aktivní – ať už z přesvědčení, nebo z nutnosti.