Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Automobilky v Evropě zastavují kvůli koronaviru výrobu

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Výběr automobilek v Evropě, které kvůli šíření nového typu koronaviru zastavují výrobu (řazeny abecedně).

BMW - Německá automobilka BMW dnes oznámila, že kvůli koronaviru na více než čtyři týdny zastaví výrobu ve všech svých evropských závodech. Přerušení produkce je zatím plánováno do 19. dubna.

Daimler - Německý koncern, do kterého patří značka Mercedes, v úterý 17. března oznámil, že se kvůli koronaviru rozhodl přerušit většinu své výroby v Evropě, zatím na dva týdny. Většinu továren má v Německu, velkou továrnu má například i v Maďarsku.

Fiat Chrysler (FCA) - Italsko-americká skupina se rozhodla uzavřít své závody v pondělí 16. března. Odstávka má trvat do 27. března. Opatření se týká šesti provozů v Itálii a po jednom v Polsku a Srbsku.

Ford Motor - Americká automobilka oznámila dočasné přerušení výroby v Evropě v úterý 17. března. Hlavní závody má v Německu, Británii, Španělsku a Rumunsku.

Jaguar Land Rover (JLR) - Britská automobilka Jaguar Land Rover (JLR) od pátku 20. března dočasně zastaví výrobu ve svém závodě v Nitře. Jaguar Land Rover spadá pod indickou skupinu Tata Motors.

Nissan - Japonská automobilka Nissan zastavila provoz ve svém závodě v severovýchodní Anglii, která je největší továrnou na výrobu aut v Británii.

PSA - Francouzský výrobce automobilů, pod kterého spadají značky Peugeot, Citroën, DS, Opel a Vauxhall, se rozhodl uzavřít své závody ve Francii, Španělsku, Polsku, Británii, Portugalsku, Německu a na Slovensku v pondělí 16. března. Odstávka má trvat do 27. března.

Renault - Francouzská automobilka uzavřela svých 12 továren ve Francii v pondělí 16. března.

Toyota - Japonská automobilka, po Volkswagenu druhá největší na světě, v úterý 17. března oznámila, že uzavře své továrny v Portugalsku a ve Francii.

TPCA - Automobilka Toyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA), která vyrábí v Kolíně, přeruší výrobu dnes. Další výrobce automobilů v České republice, jihokorejská automobilka Hyundai Motor, podle pondělních zpráv bude v Nošovicích dál vyrábět za přijetí dalších zpřísňujících hygienických opatření uvnitř závodu. Odbory ale požadují 14denní karanténu pro zaměstnance, čímž by se výroba zastavila.

Volkswagen - Německá automobilová skupina Volkswagen, největší výrobce aut na světě, oznámila v úterý 17. března, že kvůli koronaviru uzavře na dva až tři týdny své evropské závody. Týká se to i provozů automobilky Škoda Auto v Mladé Boleslavi, Kvasinách a ve Vrchlabí. Některé závody byly uzavřeny už dříve kvůli logistickým problémům způsobeným šířením nákazy. Skupina vlastní celkem 12 značek. Patří mezi ně značky osobních automobilů Volkswagen, Audi, Seat, Škoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini a Porsche, značky nákladních aut MAN a Scania a rovněž užitkové vozy Volkswagen a motocykly Ducati.

Témata:  auta Koronavirus COVID-19 BMW

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.