Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Na vrácení nevhodných dárků máte ještě týden

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Prodejci se snaží zákazníkům vyjít vstříc a většina z nich nabízí prodloužený termín na možnost výměny nebo vrácení nevhodného dárku.

Zákazníci sítě Euronics mohou zboží zakoupené od 27. listopadu do 24. prosince vyměnit až do 10. ledna, zboží zakoupené u Kasa.cz jde vrátit až do 12. ledna. Možnost výměny u Euronics se týká jak zboží z kamenných prodejen, tak i z e-shopu.

„Zájem o výměnu zatím projevilo několik desítek zákazníků. Ve srovnání s loňským rokem, kdy zboží mohli vrátit jen zákazníci e-shopu v běžné dvoutýdenní lhůtě, jsme letos více vráceného zboží u objednávek přes internet zatím nezaznamenali,“ uvádí mluvčí Euronics Lenka Mastešová. E-shop Kasa.cz dokonce sleduje menší pokles výměny zboží. „V porovnání s předchozím rokem neevidujeme navýšení počtu vrácených dárků. Naopak se jejich počet s každým rokem snižuje,“ doplňuje ředitelka komunikace Kasa.cz Andrea Čižmářová.

Nejčastějším důvodem požadavku na výměnu zboží je, že obdarovaný dostane např. dva totožné či podobné dárky, nelíbí se mu barva nebo nevyhovuje velikost. K nejčastěji vyměňovaným produktům po Vánocích patří malé kuchyňské spotřebiče, ale také IT produkty jako jsou tablety nebo telefony. „Často zákazníci žádají také výměnu produktů osobní péče nebo příslušenství, kdy uvádějí, že Ježíšek nakoupil příslušenství ke špatnému produktovému modelu,“ dodává Lenka Mastešová z Euronics.

Témata:  dárky, Vánoce Vánoce

Související

Aktuálně se děje

24. září 2025 11:01

22. září 2025 11:03

Za sliby Stačilo! by Česko zaplatilo tvrdou daň

Pokud by hnutí Stačilo! svůj program kompletně prosadilo tak, že by byl platný trvaleji, vyjde to v nadcházejících letech veřejné rozpočty ČR dohromady na stovky miliard korun dodatečných výdajů navíc, tedy oproti stavu, kdy program hnutí Stačilo! realizován nebude.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy

online prodejce Shein

Komentář

Shein chce po skandálech zlepšit image. Přísné kontroly mají zachránit jeho cestu na burzu

Svět retailu je plný přísných zákonů a regulatorních požadavků – a v případě fast fashion (rychlé módy) to platí dvojnásobně. Jedním z lídrů tohoto segmentu je čínský Shein, který se do popředí dostal díky levnému oblečení a agresivnímu marketingu. Jeho rychlý růst však provázely kontroverze, obvinění z obcházení zákonů a stamilionové pokuty.