Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Typický Čech odebírá energie od jednoho dodavatele

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Až 66 % českých domácností má se svým dodavatelem energií uzavřenu smlouvu na dobu neurčitou, zpravidla pak od něj odebírá elektřinu i plyn. Spokojeno je se službami svého dodavatele 75 % zákazníků. Vyplývá to z výzkumu energetické společnosti E.ON u agentury Ipsos, který prozrazuje také další vlastnosti typického Čecha ve vztahu k odběru energií.

Typický Čech je podle výsledků průzkumu nejen spokojen se stávajícím dodavatelem (75 %), ale má také vyjasněné preference směrem k energetickým společnostem. „Pro tuzemské zákazníky je zásadní spolehlivost dodávky a vrácení přeplatků, kterou za nejdůležitější faktor označilo více než 70 % z nich. Pro více než 50 % domácností hraje velkou roli také kvalita zákaznického servisu nebo neměnné podmínky u svého dodavatele, tedy zejména stálá cena za dodávku,“ vysvětluje Vladimír Vácha, tiskový mluvčí společnosti E.ON. Informace o energetických společnostech pak zákazníci nejčastěji čerpají z internetu (78 %) nebo z televize (60 %).

Pokud jde o typ odběru, zhruba 61 % domácností odebírá vedle elektřiny také plyn, pouze elektřinu využívá 36 % z 1 510 účastníků výzkumu. „Dvě třetiny odběratelů mají podle vlastních slov s dodavatelem stále uzavřenu smlouvu na dobu neurčitou. O něco více lidí má také pouze jednoho dodavatele, od kterého odebírá jednu nebo obě komodity,“ vysvětluje Vácha. Češi také aktivně přemýšlejí, jak ve své domácnosti šetřit energie – dělá to celkem 89 % z nich. Motivuje je k tomu zejména finanční úspora (88 %).

Typický Čech:

1. Odebírá elektřinu i plyn (61 %), případně pouze elektřinu (36 %);

2. Využívá služeb jediného dodavatele energií (51 %), s nímž je spokojen (75 %);

3. Má smlouvu na dobu neurčitou (66 %);

4. Nejvíce je spokojen se spolehlivostí dodávky (78 %) a bezproblémovým vrácením přeplatků (73 %);

5. S dodavatelem chce bezplatně komunikovat po telefonu (40 %), případně osobně v kamenné pobočce (20 %);

6. Informace o energiích získává z internetu (78 %) nebo z televize (60 %);

7. Přemýšlí o tom, jak ve své domácnosti šetřit energie (89 %), motivací je mu zejména finanční úspora (88 %).

Témata:  energetika

Související

Aktuálně se děje

20. listopadu 2024 11:28

20. listopadu 2024 11:08

18. listopadu 2024 10:44

Předpověď počasí na noc a úterý 19. listopadu

Přes naše území přejde od západu frontální systém, v noci teplá fronta a večer postupně fronta studená, informuje ČHMÚ.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

EUR

Špatná zpráva pro euro. Rostoucí ekonomické rozdíly mezi zeměmi ohrožují budoucnost eurozóny

Ekonomické rozdíly mezi zeměmi eurozóny se od jejího vzniku trendově stále zvětšují, a zvláště výrazně potom od roku 2019. Jednotná měna je přitom pro příslušnou měnovou unii přínosná jen tehdy, pokud jsou uvedené rozdíly dostatečně malé a ideálně pokud se jednotlivé země takové unie makroekonomicky sbližují. To právě ovšem není případ eurozóny, jak ve své nové studii dokumentují ekonomové Moritz Pfeifer a Gunther Schnabl z Institutu hospodářské politiky Lipské univerzity.