Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Typický Čech odebírá energie od jednoho dodavatele

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Až 66 % českých domácností má se svým dodavatelem energií uzavřenu smlouvu na dobu neurčitou, zpravidla pak od něj odebírá elektřinu i plyn. Spokojeno je se službami svého dodavatele 75 % zákazníků. Vyplývá to z výzkumu energetické společnosti E.ON u agentury Ipsos, který prozrazuje také další vlastnosti typického Čecha ve vztahu k odběru energií.

Typický Čech je podle výsledků průzkumu nejen spokojen se stávajícím dodavatelem (75 %), ale má také vyjasněné preference směrem k energetickým společnostem. „Pro tuzemské zákazníky je zásadní spolehlivost dodávky a vrácení přeplatků, kterou za nejdůležitější faktor označilo více než 70 % z nich. Pro více než 50 % domácností hraje velkou roli také kvalita zákaznického servisu nebo neměnné podmínky u svého dodavatele, tedy zejména stálá cena za dodávku,“ vysvětluje Vladimír Vácha, tiskový mluvčí společnosti E.ON. Informace o energetických společnostech pak zákazníci nejčastěji čerpají z internetu (78 %) nebo z televize (60 %).

Pokud jde o typ odběru, zhruba 61 % domácností odebírá vedle elektřiny také plyn, pouze elektřinu využívá 36 % z 1 510 účastníků výzkumu. „Dvě třetiny odběratelů mají podle vlastních slov s dodavatelem stále uzavřenu smlouvu na dobu neurčitou. O něco více lidí má také pouze jednoho dodavatele, od kterého odebírá jednu nebo obě komodity,“ vysvětluje Vácha. Češi také aktivně přemýšlejí, jak ve své domácnosti šetřit energie – dělá to celkem 89 % z nich. Motivuje je k tomu zejména finanční úspora (88 %).

Typický Čech:

1. Odebírá elektřinu i plyn (61 %), případně pouze elektřinu (36 %);

2. Využívá služeb jediného dodavatele energií (51 %), s nímž je spokojen (75 %);

3. Má smlouvu na dobu neurčitou (66 %);

4. Nejvíce je spokojen se spolehlivostí dodávky (78 %) a bezproblémovým vrácením přeplatků (73 %);

5. S dodavatelem chce bezplatně komunikovat po telefonu (40 %), případně osobně v kamenné pobočce (20 %);

6. Informace o energiích získává z internetu (78 %) nebo z televize (60 %);

7. Přemýšlí o tom, jak ve své domácnosti šetřit energie (89 %), motivací je mu zejména finanční úspora (88 %).

Témata:  energetika

Související

Aktuálně se děje

3. října 2024 10:48

3. října 2024 10:29

2. října 2024 11:45

Česko 2023: Populace překročila 10,9 milionu, klesl počet sňatků i narozených dětí

Populace Česka se v průběhu roku 2023 rozrostla o 73,0 tisíce obyvatel díky kladnému migračnímu saldu, čímž překročila hranici 10,9 milionu. Rok 2023 se dále vyznačoval výrazným dvanáctiprocentním poklesem počtu sňatků. Poprvé od roku 2005 se živě narodilo méně než 100 tisíc dětí (91,1 tis.). Naděje dožití při narození již druhým rokem rostla a navázala na pozitivní vývoj před pandemií onemocnění covid-19, uvádí ČSÚ.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Tesla zklamala investory. Co se děje u Elona Muska?

Tesla zveřejnila údaje o prodeji nových vozů a po dvou slabších čtvrtletích, kdy se nepodařilo překonat loňské prodejní výsledky, se jí podařilo trend zvrátit. Ve třetím čtvrtletí Tesla prodala přibližně 463 tisíc vozů, což představuje nárůst o 6,4 % oproti stejnému období loňského roku. Očekávání analytiků z LSEG a FactSet se však zcela nenaplnila, neboť se očekával prodej vyšší o 500 až 5 000 vozů.