Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Kdy koupit dítěti první mobil?

Kdy koupit dítěti první mobil?

Foto: Pixmac

Otázku, kdy svému dítěti koupit první mobil, si pokládá většina z nás. Zatím co před 15 lety byl na první stupni mobil rarita, dnes už ho učitelé čím dál častěji zabavují i dětem v první třídě. Většina rodičů však s nákupem prvního telefonu pro své ratolesti čeká zhruba do čtvrté třídy. Současné praxi se přizpůsobují také mobilní operátoři, kteří se předhánějí v nabídkách tarifů pro děti a mládež.

Podle průzkumu provedeného mezi reprezentativním vzorkem téměř 1 000 respondentů, kupuje skoro polovina rodičů (43 %) první mobil svému dítěti, když mu je mezi 10 a 12 lety. V západní Evropě je to praxe nezvyklá, zde dostávají mobil děti až kolem 15 roku.

Celá čtvrtina rodičů pak pořizuje telefon dětem, kterým je 7–9 let, zhruba pětina pak ve věku ratolestí 13–15 let. Část rodičů si dokonce myslí, že mobil by mělo mít už dítě předškolního věku.

Operátoři cílí různě

Zajímavou cílovou skupinu vidí v mládeži a dětech také mobilní operátoři. Nabídka se různí, tarif se dá sehnat už od 99 Kč (T-Mobile Bav se), Air Telecom nabízí tarif Junior za 149 Kč. Nabídka tarifních vlastností se dost liší, T-Mobile láká na levnější volání na 5 zvolených čísel, O2 na neomezené volání a SMS v rámci své sítě. Novinkou je tarif Junior od operátora Air Telecom, který za velmi nízkou cenu nabízí 70 volných minut pro volání do všech sítí, volné SMS i data a především nejnižší cenu volání – 1,50 Kč za minutu.

Většina odborníků potvrzuje, že tarif je i pro děti výhodnější, než předplacené karty. Řada rodičů se bojí, že děti nerozvážně provolají velké peníze, většina operátorů ale dnes umožňuje i u tarifů nastavit finanční limity.

Témata:  mobily děti

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 12:35

23. dubna 2024 9:29

Šmejdi vytahují z lidí peníze za promlčené dluhy. Jak se bránit?

Spotřebitelská poradna dTestu se setkává s případy lidí, kterým vznikl dluh tak dávno, že už na něj zapomněli. Léta ho po nich totiž nikdo nevymáhal. Z ničeho nic jim však přišla výzva od advokátů vymahačské společnosti, ať dluh neprodleně uhradí, jinak na ně bude podána žaloba. Jde o prázdné výhrůžky, nebo musí spotřebitel naopak zbystřit? A jak se vůbec bránit těmto praktikám?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy