Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Průzkum: S věkem roste i spokojenost se zaměstnáním, proč?

Průzkum: S věkem roste i spokojenost se zaměstnáním, proč?

Foto: Pixmac

Zhruba devět z deseti amerických zaměstnanců ve věku minimálně 50 let je alespoň částečně spokojeno se svým pracovním místem. Vyplývá to z průzkumu pro organizaci Public Affairs Research.

Výsledky podle agentury AP podporují zjištění jiných výzkumů, podle nichž spokojenost se zaměstnáním roste se stoupajícím věkem.

Vyšší spokojenost starších pracovníků ukazuje rovněž průzkum organizace General Social Survey. Její ředitel Tom Smith to považuje za logický výsledek, protože starší pracovníci se již obvykle dostali na vyšší posty a pobírají vyšší mzdy.

Starší zaměstnanci podle agentury AP hlásí spokojenost se svou prací bez ohledu na pohlaví, rasu, úroveň vzdělání, politické názory nebo výši příjmu. Pouze výrazná menšina z nich si v souvislosti s vyšším věkem stěžuje na negativa, například na nepříjemné poznámky kolegů či přehlédnutí při povyšování.

Témata:  lidé zaměstnanci

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.