Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Jídlo v práci: Kolik zaplatíte za obědy?

Jídlo v práci: Kolik zaplatíte za obědy?

Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Polední menu v restauracích, které využívá řada pracujících, se za poslední rok zdražilo v průměru o téměř čtyři koruny na 85 korun. Nejlaciněji obědvají lidé v Jihomoravském, Plzeňském a Moravskoslezském kraji. Naopak v Praze za oběd zaplatíte téměř stovku, vyplývá to z průzkumu stravenkové firmy Chèque Déjeuner.

Zdražilo vepřové, sýry, mouka, máslo a mléko. Tam byl průměrný nárůst cen kolem deseti procent. Největší zdražení se ale týkalo brambor a dosáhlo 103 procent," uvedl šéf společnosti Lunchtime.cz.

Spolu s nárůstem průměrných cen se zvyšovala i průměrná cena jídelních kuponů pro zaměstnance, přestože ta rostla o něco pomaleji. Zatímco v první polovině letošního roku se cena obědů zvýšila o zhruba 4,7 procenta, hodnota stravenek rostla o jeden procentní bod pomaleji, uvedl ředitel tuzemské Chèque Déjeuner Jiří Kráčmar.

Průměrná hodnota jídelních kuponů tak dosáhla 65,7 koruny, dvě třetiny všech zaměstnanců dostává kupony v hodnotě 55 až 70 korun.

Ještě o desetikorunu vyšší je nominální hodnota nejběžněji distribuovaného jídelního kuponu podle konkurenční stravenkové společnosti Sodexo. Ta uvedla, že nejčastější jí distribuovanou stravenkou je 80korunový kupon, 40 procent klientů dostává ještě vyšší hodnoty.

Témata:  zaměstnanci,  potraviny

Aktuálně se děje

22. října 2026 12:25

Letiště Praha nabídne v zimě 145 destinací. Přibudou nové linky do exotiky i Evropy

Zimní letový řád pražského letiště přinese 20 nových destinací a celkem 69 leteckých dopravců. Cestující budou moci využít nové spoje do evropských měst, Asie i exotických letovisek. Letiště očekává, že během zimní sezony odbaví více než 6,5 milionu cestujících.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Aleš Juchelka (ANO)

Stát přidá firmám na zaměstnance se zdravotním postižením. Podpora vzroste o desítky tisíc

Zaměstnavatelé, kteří vytvářejí pracovní místa pro osoby se zdravotním postižením, získají od státu vyšší podporu. Maximální roční příspěvek na provozní náklady se zvýší ze 48 na 90 tisíc korun na jednoho zaměstnance. Růst čeká také mzdový příspěvek, který se od ledna 2027 zvýší o 2500 korun měsíčně. Novela zákona o zaměstnanosti zároveň slibuje méně administrativy a pružnější pravidla pro vytváření pracovních míst.