Překvapivé zjištění: Zaměstnanci nechtějí zkracovat pracovní dobu

Za více práce více peněz. Ale ekonomický růst by rozhodně neměl být důvodem pro snížení objemu práce. Nové technologie by měly přinést především zvýšení efektivity, bezpečnosti na pracovišti a snížení fyzické námahy, nikoliv ale snížení objemu práce. Jen 23 % populace je pro zkrácení pracovní doby na 37,5 hodiny týdně. Agentura Ipsos připravila pro Asociaci malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) anketu mezi zaměstnanci.

Diskuse: 1

Ilustrační fotografie
reklama

Zaměstnanci v Česku jsou velmi zodpovědní. Vyplývá to alespoň z ankety, uskutečněné na vzorku 525 zaměstnanců, kterou provedla agentura Ipsos pro AMSP ČR v prvním lednovém týdnu 2019.

Z ní vyplývá, že doba ekonomické prosperity by neměla být důvodem pro úlevy v práci. Jen 8 % zaměstnanců si přeje, aby se v době ekonomického růstu snížil objem práce. 92 % by naopak uvítalo, aby se konjunktura využila na zvýšení mezd při vyšším objemu práce. Tento názor panuje napříč sociodemografickými skupinami zaměstnanců.

Od nových technologií očekává 48 % zaměstnanců zvýšení efektivity, 37 % snížení fyzické námahy (především ženy), 8 % pracovníků očekává vyšší bezpečnost na pracovišti a jen 7 % respondentů si od nových technologií slibuje snížení objemu práce.

Pouhých 10 % zaměstnanců jednoznačně požaduje snížení pracovní doby na 37,5 hodiny týdně, dalších 13 % se kloní spíše ke snížení pracovní doby, 34 % neví a 43 % je proti jejímu zkracování.

Karel Havlíček, předseda AMSP ČR k tomu uvádí: „Potvrzuje se, že zaměstnanci se nedají koupit sliby, že za méně práce bude více koláčů. Naši pracovníci jsou zodpovědní a nebojí se práce, dokonce jsou připraveni si jí naložit více, budou-li odpovídajícím způsobem odměněni. Je to známka jejich vyspělosti a jasný signál, že se nenechají ošálit sociálním lízátkem.“

Loading...

Doporučujeme

Diskuze: Překvapivé zjištění: Zaměstnanci nechtějí zkracovat pracovní dobu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 14.01.2019 05:47 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související:

reklama
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky