Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Nezaměstnanost v prosinci podle odhadů stoupla

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Nezaměstnanost v prosinci stoupla zhruba na tři procenta z listopadových 2,8 procenta. Důvodem je především ukončování sezonních prací. Vyplývá to z odhadů analytiků oslovených ČTK. Úřad práce ČR zveřejní údaje o nezaměstnanosti za prosinec ve středu 9. ledna.

Analytik Raiffeisenbank František Táborský upozornil, že ukončování sezónních prací nevykompenzovaly ani vánoční prodeje a dodatečné nabírání zaměstnanců v maloobchodě a logistice. "Míra nezaměstnanosti v listopadu stagnovala na svém minimu roku 2018 a v prosinci by podle našich odhadů měla mírně vzrůst. Míra nezaměstnanosti tak podle našich odhadů vzroste na 3,1 procenta, nicméně na dlouhodobě přehřátém trhu práce to nic nezmění," uvedl.

I podle ekonoma Komerční banky Viktora Zeisela jsou důvodem růstu podílu nezaměstnaných především sezónní faktory, kdy zemědělské práce již skončily a ve velkém měřítku mají pauzu také stavební firmy. Zeisel očekává růst nezaměstnanosti na tři procenta.

Témata:  nezaměstnanost práce lidé

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.