Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Mladí lidé upřednostňují nové banky. Podívejte se proč

Mladí lidé upřednostňují nové banky. Podívejte se proč

Foto: Cliqjobs.com

Téměř 40 % severoamerických spotřebitelů ve věku 18-34 let by zvažovalo přechod na on-line banky a 30-40 % z nich by pro bankovní operace používalo technologické společnosti.

Mladí zákazníci bank výrazně zvažují přechod na nové technologicky vyspělé bankovní subjekty, pokud tyto nabídnou kvalitní bankovní služby. Takové zjištění přináší aktuální průzkum poradenské společnosti Accenture, který byl proveden mezi téměř 4000 maloobchodními klienty bank ve Spojených státech a Kanadě.

Průzkum zjistil, že 39 % zákazníků ve věku mezi 18 - 34 lety by zvažovalo přechod k tzv. mezioborové bance (tedy například technologické společnosti poskytující bankovní služby). Stejný krok by zvažovalo 29 % zákazníků ve věku 35 – 55 let a 16 % zákazníků starších 55 let.

Z průzkumu také vyplývá, že významná část zejména mladších spotřebitelů by byla otevřena bankovním službám s velkými technologickými hráči, jako jsou Google, Amazon a Apple v případě, že takové služby nabídnou. 40 % potřebitelů ve věku 18 - 34 let uvedlo, že by si jako banku vybrali Google, 37 %  Amazon a 34 % Apple. Klienti ve věku 35 - 54 let by volili následovně: shodně 23 %, Google a Amazon,  pro Apple by se rozhodlo 20 %. U respondentů ve věku a nad 55 let klesly tyto preference na 5 %, 7% a 6 %.

Až 72 % spotřebitelů ve věku 18 - 34 let by „pravděpodobně" nebo „velmi pravděpodobně" uvažovalo mít jako banku technologickou, telekomunikační, maloobchodní či přepravní společnost, která nabídne bankovní služby. Více než polovina (55 %) spotřebitelů ve věku 35 - 54 let a 27 % lidí starších 55 let jsou téhož názoru.

„Přichází doba, kdy spotřebitelé mají nové představy o tom, jaké subjekty mohou nabízet bankovní služby," říká David Švejda, expert na digitální technologie, Accenture v České republice. „Situace, kdy nebankovní subjekty získávají na síle a zavedené banky se nezvládnou dostatečně rychle přizpůsobit, může zásadně ovlivnit pozici stávajících bank," dodává Švejda.

Podle průzkumu chtějí spotřebitelé, aby jejich banky nabízely více služeb a řešení, které jim pomohou s finančním řízením a nákupy. Konkrétně více než polovina respondentů ve věku 18 – 34 let (55 %) uvedla, že by chtěla od své banky, aby jim pomohla s takovými těžšími úkony, jako je nákup automobilu a zařízení slevy v tomto procesu. Stejný požadavek mělo 45 % klientů ve věku 35-55 let a čtvrtina (24 %) zákazníků nad 55 let.

Více než polovina mladších respondentů (konkrétně 57 % a dále 47 % v kategorii 35-55 let a 24 % starších 55 let) by uvítala větší pomoc od své banky v procesu nákupu bydlení.

Více než dvě třetiny mladších respondentů (68 %, dále 55 % z kategorie 35 až 55 let a 24 % nad 55 let) projevily zájem o analýzu svých výdajů v reálném čase od své banky, včetně bezpečného plánování dalších výdajů.  Dvě třetiny (67 %, dále 58 % těch ve věku 35 až 55 let a 35 % ned 55 let) uvedly, že takové služby by vedly k jejich větší loajálnosti vůči bance.

„Bankovnictví je stále vnímáno jako čistě transakční aktivita. Lidé ale hledají a požadují také poradenství a zajištění zlepšení své finační situace," řekl Robert Mulhall, generální ředitel Accenture Distribution and Marketing Services. „V digitálním věku se nejúspěšnější společnosti zaměřují na řešení, jak zjednodušit každodenní život svých zákazníků, spíše než na výrobky. A banky evidentně musí přemýšlet také takto," dodává Mulhall.

Juan Pedro Moreno, senior managing director Accenture's global Banking practice, řekl: „Digitální technologie rozpouštějí hranice mezi průmyslovými odvětvími. A banky jednoduše musí být „více digitální" než jsou dnes. Budou muset překonat svou tradiční roli činitelů finančních transakcí a poskytovatelů finančních produktů. Již v blízké budoucnosti musí hrát hlubší roli v životě svých zákazníků tím, že využijí novým způsobem digitální technologie a nabídnou na základě svých informací poradenství a další služby."

Témata:  lidé banky

Související

Aktuálně se děje

28. srpna 2025 11:51

Chat Control EU: nový zákon může ohrozit soukromí občanů i americké firmy

Dánsko, momentálně předsedající Radě Evropské unie, chce do konce roku na úrovni EU prosadit takzvaný Chat Control čili „šmírovací zákon“. Má zamezit sdílení dětské pornografie, ve skutečnosti by ale hlavně mohl závažně a přelomově připravit občany EU o soukromí. Zavedl by totiž automatické skenování chatů a e-mailů. Vlastně by tak prolamoval listovní tajemství, jedno za základních práv a svobod přiznaných České republice Listinou základních práv a svobod. 

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Neznalost a psychické vyčerpání brání dlužníkům využít oddlužení

Novela insolvenčního zákona měla lidem cestu k oddlužení usnadnit. Přesto počet nových insolvenčních řízení meziročně roste jen o 12 %, přičemž desítky tisíc lidí ročně by tuto možnost mohly využít – většina o ní ale stále neví. Výzkum Konsorcia dluhových poraden ČR ukázal, že dlužníkům brání nejen neznalost změn, ale i psychické vyčerpání a složité životní podmínky.