Za užívání bankovních služeb zaplatil letos v srpnu průměrný klient bankovních ústavů v České republice 175,5 koruny, což představuje mírné zvýšení proti předchozímu měsíci o jednu korunu. V pondělí o tom informoval server bankovnipoplatky.com.
"Klientský index letos v srpnu zaznamenal mírné zvýšení své hodnoty na 175,5 koruny. Jeho hodnota tak vzrostla o jednu korunu proti předcházejícímu měsíci," uvedl Ivan Soukal z internetového portálu bankovnipoplatky.com. Nejméně letos Češi za bankovní poplatky zaplatili v lednu, kdy u finančních institucí zaplatili v průměru 174 korun.
Podle informací serveru bankovnipoplatky.com se zde potvrdil trend z minulého roku, kdy hodnota Klientského indexu v červenci 2011 také klesla a v srpnu 2011 se zvýšila o dvě koruny. Vzhledem k rostoucímu tlaku klientů na banky, byly finanční domy nuceny vycházet vstříc přáním a potřebám trhu a svých klientů a snížily některé své poplatky, hlavně ty, které jsou nejvíce vidět – konkrétně výběry z bankomatů.
Dalším důvodem snižování Klientského indexu jsou podle analýzy poplatkové změny u nováčků na bankovním trhu v ČR. Další nově vzniklé banky jsou tak jednou z příčin zpomalení růstu bankovních poplatků.
První místo opět obhájila mBank s mKontem. U tohoto účtu se průměrné měsíční náklady na jeho vedení ustálily na sedmi korunách. U druhé pozice, Fio banky s Fio běžným účtem, náklady stagnovaly na 29 korunách. Třetí příčku v červenci obsadila Equa bank se svým účtem Equa bank běžný aktivní klient (35 korun).
Tyto výpočty kromě výše poplatků a provizí na jednotlivých účtech v sobě zahrnují výraznou složku spojenou s chováním klienta. To je pravděpodobně jeden z hlavních důvodů výborného výsledku mBank, kdy je tato banka vyhledávána klienty, kteří nepoptávají celou paletu služeb, ale jde jim pouze o základní elektronický banking. "Jinými slovy, i přes výborný výsledek, nelze její první místo brát automaticky jako plošné doporučení pro přechod všech klientů na mKonto," upozornil Soukal.
Server bankovnipoplatky.com zveřejňuje statistiky bankovních poplatků u jednotlivých finančních ústavů každý měsíc. Internetový portál si klade za cíl všeobecné zvyšování "bankovní" vzdělanosti, snižování bankovních poplatků a kultivaci vztahu banka - klient a klient - banka.
Průměrné náklady klientů na jednotlivých účtech za srpen 2012
Zdroj: bankovnipoplatky.cz
Témata: banky
Související
15. srpna 2024 14:02
22. července 2024 15:16
29. června 2024 21:29
7. února 2024 10:33
30. srpna 2023 10:44
11. srpna 2023 10:19