Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Nákup kabelky za 130 000 Kč skončil nepříjemně, píše dTest a ESC

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Velmi hořká zkušenost paní Marie s nákupem luxusní kabelky v Paříži dokládá, jak je důležité si při nákupu v kamenné prodejně dobře prohlédnout kupovaný výrobek. Neméně důležité je nechat jej vložit do krabice před vlastníma očima. Jinak budete jen obtížně prokazovat provinění obchodníka.

V době začínajících předvánočních nákupů by podobná nepříjemnost mohla spotřebitele mrzet dvojnásob. Paní Marie si při cestě do Paříže zakoupila vysněnou značkovou kabelku v přepočtu za zhruba 130 000 Kč.

„V tamní značkové prodejně si ji vyzkoušela, obsluhující prodavač na závěr nákupu odešel zboží zabalit. Češka mezitím provedla platbu u jiné pracovnice v soukromí, jak vyžaduje kultura daného podniku, a následně vyčkala na prodavače, který krabici s kabelkou vydal proti kopii dokladu o zaplacení. Kabelku si tudíž řádně nezkontrolovala a podle svých slov až po návratu domů krabici rozbalila a zjistila, že spodní strana výrobku byla špinavá a dva spodní rohy odřené," uvádí Tomáš Večl, ředitel Evropského spotřebitelského centra, které se zabývá právy spotřebitelů při nakupování v jiných zemích Evropské unie.

Spotřebitelku nenapadlo, že při pověsti dané společnosti a vysoké ceně výrobku by mohlo dojít k prodeji poškozeného zboží. Okamžitě se spojila s butikem a na jeho žádost odeslala fotografie vadné kabelky, nicméně závěr zněl, že poškození způsobila sama, protože při prodeji bylo zboží v bezvadném stavu. „Důvěřuj, ale prověřuj, to platí v jakémkoli vztahu. Zde stojí tvrzení proti tvrzení a paní Marie je v důkazní nouzi, kdy těžko prokáže provinění obchodníka," upozorňuje Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTestu.

Výhodou nákupu zboží v kamenné prodejně je právě to, že kupující má možnost si před samotným zaplacením zboží jeho stav zkontrolovat. „Pokud člověk ztratí výrobek z dohledu před uložením do obalu, není nic špatného na tom ho při přebírání znovu zkontrolovat," podotýká Tomáš Večl.

Témata:  obchody dTest

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 19:38

Neberte si hypotéky. Brzo dostanete dotaci. Alespoň za to už bojují lobbisté

Komentář Vladimíra Pikory: Dnešní doba je plná nálepkování. Na každého se něco najde. Kdekdo je např. populista, ačkoli argumenty pro takové označení jsou obvykle na vodě. Podle mě je nálepkování falešné. Mnohdy je jen politicky motivované. Skutečný populismus je jinde. Příkladem klasického populismu, který se za populismus překvapivě neoznačuje, je návrh některých výrobců stavebního materiálu, developerů, a dokonce i bank na dotace hypoték.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy