Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Lidé jsou nespokojeni s prací českých soudů. Chtějí radikální reformu

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixmac

S úrovní práce českých soudů a státních zastupitelství je nespokojena mírně nadpoloviční většina Čechů. Třetina lidí by přivítala radikální reformu soudního systému. Vyplývá to z červnového průzkumu agentury STEM, která poskytla jeho výsledky ČTK.

Spokojenost či nespokojenost s prací justičních orgánů je součástí obecnějšího postoje k dění ve společnosti. "To znamená, že lidé, kteří jsou spokojeni s fungováním demokracie v naší zemi nebo s aktuální politickou situací nebo se domnívají, že vývoj u nás jde správným směrem, jsou také významně častěji spokojeni s prací soudů a státních zastupitelství než lidé, kteří jsou k situaci v naší zemi kritičtí," uvedli autoři průzkumu.

S prací soudů jsou více spokojeni mladí lidé, naopak mezi lidmi staršími 60 let převažuje nespokojenost. Z rozdílů podle sociálního postavení je patrná častější nespokojenost s prací soudů a prokuratury mezi podnikateli a živnostníky. Podle politických preferencí jsou častěji spokojeni s fungováním justice sympatizanti KDU-ČSL a STAN, nespokojenost je významně silnější mezi stoupenci SPD a KSČM.

Mezi příznivci SPD je také nejčastěji zastoupen názor, že soudní systém potřebuje radikální reformu. Celkem tak míní 32 procent Čechů. Názor, že soudní systém nepotřebuje zásadní reformu, ale je třeba zlepšit jeho fungování, zastává 63 procent lidí.

Průzkum se uskutečnil od 14. do 30. června na vzorku tisíce respondentů.

Témata:  lidé soudy Česko

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy