Londýn rozpačitě zahájil kampaň o dopadech brexitu

Britská vláda zahájila poměrně nenápadnou informační kampaň s cílem přiblížit lidem a firmám dopady odchodu z Evropské unie. Podle bulvárního listu Daily Mirror jsou zveřejněné reklamy dokonalou metaforou na brexit, protože nastolují řadu otázek, které nechávají bez odpovědi. Deník The Guardian uvádí, že iniciativa mnoho nových informací nepřinesla.

Diskuse: 0

Ilustrační fotografie
reklama

Jednou částí kampaně jsou rozhlasové reklamy, které na některých stanicích běží od úterního rána. Sdělení odkazují na nový web, na němž údajně zájemci naleznou odpovědi na otázky nastolené v reklamách. Portál propagovala také některá ministerstva na svých twitterových účtech. Ministerstvo pro odchod z EU ale podle agentury Reuters start projektu nijak výrazně neohlašovalo.

Na novém webu s nadpisem "Příprava na odchod z EU" přivítá návštěvníka banner s usměvavými kreslenými postavami od farmáře až po ženu v hidžábu. Pod nimi je rozcestník se čtyřmi možnostmi: podniky, jednotlivci, občané Spojeného království v EU a občané EU ve Spojeném království.

Před spuštěním kampaně britská média uváděla, že jejím cílem je zajistit připravenost na možný brexit bez dohody s EU, na úvodní stránce se však tento obávaný scénář nezmiňuje. Při rozkliknutí možnosti "občané EU ve Spojeném království" se pak objeví vzkaz: "Vláda Spojeného království uzavřela dohodu s EU, která chrání práva občanů EU ve Spojeném království po jeho odchodu z EU. Pokrývá také jejich rodinné příslušníky." The Guardian navíc píše, že pokud se podnikatelé proklikají nespočtem nabízených možností, nakonec stejně skončí u informací, které vláda zveřejnila na konci loňského léta.

"Upřímně řečeno bychom těžko vymýšleli lepší metaforu pro brexit, i kdybychom se snažili," komentoval vládní informační kampaň Daily Mirror. Dodává však, že její rozpačitá podoba není velkým překvapením, protože za současné nejistoty kolem vyústění brexitového procesu by informace na webu mohly být neaktuální prakticky okamžitě po zveřejnění.

Deník The New York Times navíc v úterním článku píše, že britská vláda ohledně nespořádaného brexitu vysílá rozporuplné signály. "Zatímco parlament se připravuje na nesmírně důležitou debatu ohledně nepopulárního plánu pro odchod z EU premiérky Theresy Mayové, často není snadné rozeznat, zda je cílem její vlády lidi přesvědčit, že brexit bez dohody bude naprostou pohromou, nebo je ujistit, že všechno je pod kontrolou. Zdá se, že v obojím selhává," napsal americký list.

Diskuze: Londýn rozpačitě zahájil kampaň o dopadech brexitu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související:

reklama

Fokus

Aktuálně

Doporučujeme

Zobrazit: mobil | klasicky