Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Nejnižší limit při autopojištění nemusí vždy stačit

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Zákonem stanovený nejnižší limit povinného ručení je 35 miliónů korun na škodách na majetku a 35 miliónů na škodách na zdraví. Ne vždy je tento limit dostatečný. Okřídlený vtip říká, že nejdražší havárii, jakou může řidič způsobit je, když nabourá do autobusu amerických právníků. Realita bývá často mnohem banálnější.

„Nejdražší nehodu, jakou jsme řešili, způsobil řidič cisterny převážející naftu před deseti lety,“ vzpomíná likvidátor Allianz pojišťovny Libor Zapletal a dodává: „Nafta z havarované cisterny kontaminovala půdu v přilehlých zahradách i potok, který protéká obcí. Sanační práce trvaly až do letoška. Za škody, které nehodou vznikly, jsme zaplatili 79 miliónů korun. Tato částka ale může ještě narůst, protože oblast havárie je nadále monitorována.“

Podle statistiky Allianz největší škody způsobují řidiči nákladních automobilů, kteří cestují napříč Evropou. To je i případ nehody českého kamionu v Belgii, kdy řidič nedal přednost místnímu motorkáři a způsobil mu těžké zranění. Cena za léčebné výlohy, ztížení společenského uplatnění a újmy na zdraví se vyšplhala téměř na 62 miliónů korun. Nehodu s úmrtím způsobil řidič jiného kamionu v Itálii. Odškodné, které musela pojišťovna uhradit, činilo více než 35 miliónů korun.

Není ale pravidlem, že největší škody musejí připadat na vrub jen řidičům kamionů. Výši škody ovlivňuje i fakt, že náhrady jsou počítány v místních cenách. Proto by zejména řidiči cestující do zahraničí měli při uzavírání pojistek dobře zvážit limit pojistného plnění.

Témata:  auta pojišťovny

Související

Aktuálně se děje

2. října 2025 17:10

Podvodníci cíleně lákají na doplňky stravy: Jak se bránit

S příchodem podzimu roste zájem o posílení imunity a s ním i prodej vitamínů a nejrůznějších doplňků stravy. V této době se také zvyšuje aktivita internetových podvodníků, kteří se snaží vydělat na obavách spotřebitelů o zdraví. Podvodníci často využívají zdánlivě atraktivní nabídky na sociálních sítích, v reklamách či na neznámých internetových stránkách. Jak poznat podvod a co dělat, pokud vám podezřelý produkt dorazí domů?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy