Češi podceňují cestovní pojištění

Českým turistům se při zahraničních dovolených nevyhýbají zdravotní potíže. V loňské turistické sezoně pomáhala pojišťovna Generali svým klientům v 76 zemích světa, na pěti kontinentech. Z ankety Generali na portále turistika.cz ale vyplývá, že značné procento Čechů při cestě na dovolenou neřeší cestovní pojištění. Přitom právě to může člověku ušetřit mnohatisícové výdaje. „Cestovní pojištění neuzavírá před dovolenou až osmnáct procent turistů,“ upozorňuje tiskový mluvčí pojišťovny Generali Jiří Cívka. „Nedávno přitom právě cestovní pojištění pomohlo dostat ze zemětřesením zasaženého Nepálu naši klientku“, doplňuje Jiří Cívka.

Diskuse: 0

Ilustrační fotografie
reklama

Mezi nejčastější cíle českých turistů patří stabilně už několik let Chorvatsko, Řecko a Egypt či Tunisko. Letošní sezóna může však být s ohledem na momentální situaci v některých zemích odlišná. Počty případů v destinacích, které mají Češi tradičně nejvíce v oblibě, sice během loňské letní sezóny mírně poklesly, ale i tak jsou čísla stále varující. Zažívací potíže postihly 336 turistů, záněty dýchacích cest si vyžádaly lékařskou péči u 158 případů a zánět ucha znepříjemnil dovolenou 104 turistům. V šesti případech řešila Generali úmrtí českých turistů v zahraničí.

„Časté byly také úrazy hlavy, zlomeniny rukou i nohou, úrazy kloubů či trupu. Hospitalizaci si vyžádala téměř stovka případů, repatriace byla nutná u více než třicítky klientů,“ doplňuje produktový manažer Generali Lukáš Volf.

„Naše asistenční služba sleduje trendy cen lékařské péče a před loňskou letní sezónou nabídla svým klientům vyšší limity pojistného plnění u cestovního pojištění, například u pojištění léčebných výloh zvýšila limit pojistného plnění takřka dvojnásobně na tři, respektive pět miliónů korun. Letos se zvednou až na sedm milionů. V případě osobních věcí a zavazel na 50 tisíc korun,“ vysvětluje Lukáš Volf.

„Pokud si lidé chtějí užít spokojenou dovolenou bez následků, neměli by cestovní pojištění v žádném případě podcenit. V závislosti na sjednané variantě kryje totiž rizika spojená nejen s náhlým onemocněním či úrazem, ale i se ztrátou zavazadel nebo škodou třetí osobě,“ upozorňuje tiskový mluvčí pojišťovny Generali Jiří Cívka.

„Unikátní novinkou, kterou od letoška českým turistům nabízíme, je připojištění pobytu v nemocnici, kdy při hospitalizaci v zahraničí delší než dva vyplatíme až patnáct set korun na den pobytu v nemocnici. Novinkou je i pojištění následné lékařské péče či pojištění denního odškodného za vyjmenované úrazy,“ poukazuje produktový manažer pojišťovny Generali Lukáš Volf.

DESETITISÍCOVÉ NÁKLADY

Mezi novinky pro letošní letní sezónu bude například patřit přivolání profesionálního sociálního pracovníka či psychologa zdarma, pojištění přenosné elektroniky a sportovního vybavení, proplacení zásahu horské služby či proplacení převozu věcí zemřelého nebo pohřbu v zahraničí.

Vzhledem k celkovým výdajům za dovolenou je cena cestovního pojištění jen drobností, pohybuje se v řádu desetikorun denně. Za tyto peníze však získávají klienti jistotu, že návštěva lékaře, repatriace či případné soudní spory dalších účastníků pojistných událostí pro ně nebudou znamenat nechtěné finanční splátky na několik let.

„Jeden z českých turistů v anketě přiznal, že při úrazu na dovolené v Karibiku propadl střešním oknem na lodi a ošetření ho stálo tři sta dolarů. Jiná paní si na dovolené v Irsku zlomila ruku a zaplatila za ošetření v přepočtu tři tisíce korun. Dalšího turistu přišlo ošetření v Itálii na čtyři sta eur a jedna česká turistka si v Alpách přivodila úraz oka a náklady se vyšplhaly v přepočtu na dvacet tisíc korun,“ přidává konkrétní příklady Jiří Pilnáček z portálu turistika.cz.

ASISTENČNÍ SLUŽBY VŠE USNADNÍ

„Podstatnou výhodou cestovního pojištění jsou asistenční služby. Bez nich si musí turista veškerou komunikaci se zdravotnickým zařízením vyřídit sám, stejně tak by si musel sám zařídit a uhradit případný převoz domů. Generali poskytuje celosvětovou asistenční službu 24 hodin denně 7 dní v týdnu,“ říká Jiří Cívka.

Těšení se na dovolenou ale může překazit třeba nemoc nebo krach cestovní kanceláře – i na tyto eventuality se ale lze prostřednictvím pojištění připravit.

„Limit pojistného plnění u storna zájezdu je od loňské sezony navýšen na padesát tisíc korun. Specifickým připojištěním je neuskutečnění zájezdu kvůli krachu cestovní kanceláře. V případě úpadku cestovky zajistí toto připojištění výplatu až několika desítek tisíc v horizontu čtrnácti dnů, takže dotčení turisté si mohou zaplatit jinou dovolenou ještě v průběhu sezóny. Jako jediná pojišťovna na trhu totiž nabízíme možnost individuálního pojištění proti úpadku cestovní kanceláře,“ dokresluje Lukáš Volf.

Z ROMANTICKÉ PROCHÁZKY NA POHOTOVOST

Češi cestují rádi a do oblíbených destinací se opakovaně vracejí. Neodradí je ani to, že se jim tam třeba stane nepříjemná příhoda. Kromě zmíněného propadnutí oknem na lodi třeba ztráta cestovních dokladů, poštípání hmyzem, odřeniny, spáleniny od slunce nebo zlomený palec.

„Na jedné dovolené jsme na ubytování dorazili ve čtvrtek odpoledne, večer už jsme jeli se synem na pohotovost a v pátek se vrátili domů. Takže vlastně žádná dovolená,“ popisuje česká turistka svou zkušenost na portálu turistika.cz.

„Na chorvatské pláži jsem při romantické podvečerní procházce omdlela, museli mě pak odvézt na pohotovost – a tam jsem lékaři pozvracela celou ordinaci,“ líčí další cestovatelka Renata.

Jedna dvojice se nečekaně svezla přívozem přes Dunaj, když zabloudila. Další čeští turisté skoro zničili na Krétě v horách půjčené auto. „Nám došel půl kilometru před benzínkou v autě benzín, no ale dotlačili jsme to,“ líčí zase Jana.

Manžel turistky Evy pro změnu nechal v autobuse batoh se všemi penězi, foťákem a klíči od kufru – po dlouhých telefonátech se naštěstí dohledal a druhý den ho manželé měli zpět. Dovolená přináší také nečekaná setkání. „Na dovolené iks kilometrů od domova jsem potkala kamaráda, kterého jsem neviděla spoustu let, a který bydlel v tom samém městě, kde jsem bydlela i já,“ líčí další česká cestovatelka.

„Po příjezdu na místo nás čekala rozpálená betonová plocha, kde jsme si měli postavit stany. Kolíky do betonu nešly zatlouct, tak stany stály jen tak na volno. Samozřejmě hned navečer přišla bouřka s větrem a v ten moment neobydlené stany levitovaly nad zemí,“ píše jiná turistka.

DVA DNY ZPOŽDĚNÝ TRAJEKT, ZRÁDNÁ ZELŇAČKA, MALÁ LEDNIČKA

Z dovolené si Češi vozí i velmi kuriózní zážitky. „Měli jsme třeba jet trajektem v neděli, jenže on měl dva dny zpoždění… a jednou jsme na mapě měli namalovanou cestu přes most, který v té době ještě nestál,“ popisuje jeden z cestovatelů.

Zelňačku si v jedné z beskydských chat už asi nikdy nedá česká manželská dvojice. „Byla výborná, ale bohužel už jsme ji do pět kilometrů vzdáleného cíle nedonesli, dodnes vzpomínáme, jak jsme si s mužem bok po boku u jedno z mála olistěných stromků málem ..... kalhoty, všude proudili turisté a bylo velmi těžké najít místečko aspoň trochu kryté před zvědavými pohledy,“ píše Denisa.

Stanislav zase po vhození drobné bankovky do výherního automatu v pochybné herně v Moldavsku, navštívené za účelem nákupu cigaret, vyhrál ekvivalent 2000 korun a následující dny si velmi užíval, protože se jeho rozpočet na osm dní se více než zdvojnásobil.

To Romana se s přítelem potýkala s jiným problémem: „Měli jsme malou ledničku a moc jídla.“

Loading...

Diskuze: Češi podceňují cestovní pojištění

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související:

reklama
Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky