Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Bude počítač nebo robot schopen dělat veškerou vaši práci?

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Více než polovina lidí si myslí, že počítač nikdy nebude schopný dělat celou jejich práci. Tuto odpověď uvedlo 65,46 % dotázaných. V roce 2015 takto na stejný dotaz odpovědělo 62 % respondentů. Vyplynulo to z výzkumu společnosti Monster, která se věnuje vyhledávání pracovních nabídek a obsazování volných pozic ve firmách. Dotazování se uskutečnilo v prosinci 2016.

Do kdy si myslíte, že díky automatizaci bude počítač nebo robot schopný dělat veškerou vaši práci?

Nejvíce respondentů uvedlo, že počítač nikdy nebude schopný dělat celou jejich práci. Takto odpovědělo 65,46 % dotázaných. 13,17 % respondentů se domnívá, že počítač bude schopný jejich práci dělat za více než 10 let. Necelých 10 % lidí (9,65 %) se nechalo slyšet, že počítač jim vezme práci během 5 - 10 let. Do pěti let zastane počítač práci u 6,07 % lidí. Nejmenší skupina dotázaných, konkrétně 5,65 %, prohlásila, že robot je schopný udělat celou jejich práci už nyní.

“Je zjevné, že navzdory všem současným diskusím o tom, že chybějící pracovní síla bude nahrazována stroji, budou zaměstnanci i v nadcházejících letech tím nejhodnotnějším, na co se zaměstnavatelé budou moci spolehnout. Firmy se nepochybně budou snažit zautomatizovat část svých vnitřních procesů, ale bez odborně proškolených kolegů se obejít nemohou,” komentuje výsledky výzkumu Petr Kubačka, ředitel Monster Career CZ.

Na stejné otázky zjišťoval Monster odpovědi již v roce 2015. Také tehdy většina (62 %) dotazovaných prohlásila, že se domnívají, že počítač nikdy nebude schopný dělat celou jejich práci.

V rámci výzkumu bylo dotázáno 8 142 lidí z USA, Německa, Kanady, Francie a Finska.

Témata:  počítače roboti lidé věda

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy