Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Stát dal na pomoc uprchlíkům z Ukrajiny za leden a únor 3,84 miliardy korun

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Michael Zelinka / INCORP images

Výdaje státního rozpočtu spojené s pomocí uprchlíkům z Ukrajiny byly za letošní leden a únor 3,84 miliardy korun. Tvořilo to 0,17 procenta celkových státních výdajů za toto období, uvedlo dnes na twitteru ministerstvo financí. Část těchto peněz šla i českým příjemcům, kteří poskytují uprchlíkům před válkou ubytování.

"Největší výdajové položky představují humanitární dávky, platby státu za zdravotní pojištění a výdaje na ubytování, jejichž příjemci jsou české domácnosti," uvedlo ministerstvo. Struktura nákladových položek je dlouhodobě podobná. V loňském roce tvořily výdaje na ubytování uprchlíků zhruba šestinu všech vynaložených prostředků.

Od začátku ruské invaze na Ukrajinu loni v únoru udělilo Česko dočasnou ochranu zhruba 498.000 ukrajinských uprchlíků, uvedlo dnes ministerstvo vnitra. Většinu z nich tvořily ženy a děti. Přesný počet uprchlíků stále pobývajících v Česku není znám, poslední odhady hovořily o zhruba 300.000.

Ministr vnitra Vít Rakušan (STAN) v neděli řekl, že o roční prodloužení dočasné ochrany v České republice do konce března 2024 dosud požádalo 271.000 lidí. Lidé se pro prodloužení ochrany, která jim umožňuje přístup k veřejnému zdravotnímu pojištění, vzdělání či na trh práce, musí elektronicky zaregistrovat do konce letošního března.

Témata:  Ukrajina,  humanitární pomoc,  finance

Aktuálně se děje

22. září 2026 17:07

EET se vrací, s ní i školkovné a studentská sleva. Restaurace čeká nižší DPH

Návrat elektronické evidence tržeb od ledna příštího roku není jedinou změnou, kterou nově schválený zákon přinese. Daňový balíček spojený s EET 2.0 obnovuje školkovné a studentskou slevu na dani, snižuje DPH u nealkoholických nápojů podávaných v gastronomii, osvobozuje část spropitného zaměstnanců od daní a odvodů a vrací daňové zvýhodnění tichého vína poskytovaného jako firemní dar. Nová pravidla začnou platit od 1. ledna 2027.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy