Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Lidé přestali kupovat dražší zboží, bojí se budoucnosti

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Lidé přestávají nakupovat dražší zboží, vede je k tomu nejistota z budoucnosti. V obchodech tráví méně času, do normálu se až na výjimky vrátily objemy nákupů. Na dnešní tiskové konferenci to řekl prezident Svazu a obchodu cestovního ruchu ČR (SOCR)Tomáš Prouza. Podle zjištění svazu byly i letošní Velikonoce obchodně slabší než loňské.

"Zákazníci začínají omezovat dražší varianty zboží," řekl Prouza. Jako důvod nejčastěji uvádějí nejistotu z budoucnosti.

Potravinářské řetězce uvádějí, že po panických nákupech, kdy se lidé zásobovali trvanlivými potravinami, nyní kupují více čerstvých potravin. Kupují především ovoce, zeleninu a maso.

Díky tomu, že obchody s potravinami mohou být otevřené po celou dobu nouzového stavu, zůstaly podle Prouzy tyto obchody v zisku. Zároveň ale připomněl, že mají vyšší náklady spojení s bezpečnostními a hygienickými opatřeními, zvyšovaly také počty zaměstnanců.

Koronavirová krize vedla k rozvoji online supermarketů. Češi ve velkém nakupují potraviny na internetu, e-shopy s potravinami proto zvětšují sklady, přidávají termíny rozvozů, nabídku přizpůsobily také seniorům.

Témata:  ekonomika lidé nákupy potraviny

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 12:35

22. dubna 2024 20:08

16. dubna 2024 17:29

Bezpečnostní problémy společnosti Boeing přetrvávají. Akcie od začátku roku ztratily třetinu své hodnoty

Společnost Boeing (BA), největší světový výrobce letecké techniky, je opět pod drobnohledem veřejnosti kvůli nedávnému incidentu, kdy se za letu oddělil kryt motoru, což vedlo k nouzovému přistání. Tento incident se přidává k řadě bezpečnostních problémů, kterým společnost čelí, včetně lednového incidentu s oddělením dveří, k němuž došlo jen několik dní před vypršením dohody s ministerstvem spravedlnosti. Pokud úřady zjistí porušení dohody, může Boeing čelit znovuotevření smrtelných případů z let 2018 a 2019.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Neberte si hypotéky. Brzo dostanete dotaci. Alespoň za to už bojují lobbisté

Komentář Vladimíra Pikory: Dnešní doba je plná nálepkování. Na každého se něco najde. Kdekdo je např. populista, ačkoli argumenty pro takové označení jsou obvykle na vodě. Podle mě je nálepkování falešné. Mnohdy je jen politicky motivované. Skutečný populismus je jinde. Příkladem klasického populismu, který se za populismus překvapivě neoznačuje, je návrh některých výrobců stavebního materiálu, developerů, a dokonce i bank na dotace hypoték.